Zdaniem wielu osób rewolucja piwna w Polsce zaczęła się 28 marca 2011 roku. Tego dnia uwarzono pierwszą porcję Ataku Chmielu. Piwa, na które teraz spoglądamy z lekkim przymrużeniem oka, jednak wtedy było przełomowe.

Pinta do tej pory reprezentowana była przez logo, w którym widniał piwowar, pochylony nad kadzią. Pod nim widniał logotyp pisany szeryfowym krojem i pozioma belka, dopełniająca znak od dołu. Logo było dość szczegółowe, przez co ciężko było wykorzystywać je w druku, chociażby na butelkach, gdzie musiało być dość niewielkie. Logo zdecydowanie wołało o uproszczenie i dostosowanie do obecnych czasów.

stare i nowe logo browaru pinta

Nowe logo jest odpowiedzią na moje wołanie o uproszczenie znaku. Jest ono jednak dość radykalne. Z logo zniknął całkowicie piwowar i kadź, choć zarysy tej ostatniej możemy znaleźć w poszczególnych literach nowego logotypu. Do poprzedniego logo nawiązuje także pozioma kreska, pozostawiona pod logotypem. Z sentymentu do poprzedniego znaku uważam, że w nowym logo można było zmieścić więcej ducha poprzednika. Rozumiem jednak podejście właścicieli browaru, którzy chcą oprzeć wizerunek marki na słowie Pinta. Marka jest na tyle rozpoznawalna w Polsce, że porzucenie charakterystycznego znaku nie powinno jej zaszkodzić.

nowe butelki pinty

Rebranding Pinty to także zupełnie odświeżone opakowania. Dominującym elementem jest teraz logo browaru oraz nazwa piwa. Bez problemu można także na pierwszy rzut oka dostrzec rodzaj piwa. Motywy graficzne zeszły tutaj na drugi plan i stały się uzupełnieniem butelki, a nie jej głównym elementem. Choć cenię designerskie opakowania piw (pisałem o nich nawet artykuł), to w tym przypadku przedkładam użyteczność nad graficzne popisy.

Uporządkowaliśmy etykiety dbając przy tym, abyście nie mieli problemu ze znalezieniem swoich ulubionych piw na sklepowej półce. Porządek zrobiliśmy także na tyłach etykiet, gdzie zrobiło się czysto i przejrzyście. Informacje o stylu, opis i parametry są teraz bardziej czytelne.

Nowy wizerunek Pinty zaprojektowała agencja Ostecx Créative z Poznania, odpowiedzialna wcześniej między innymi za opakowania serii Pinta Hoppy Crew czy Pinta Collab. Nowe logo w pewien sposób nam zaspoilerowano, bo oznaczano nim od początku roku piwa z serii Pinta miesiąca.

Pinta zdecydowała się na odważny, choć zrozumiały ruch odświeżenia wizerunku. Zmiany są dość radykalne, jednak moim zdaniem zarówno sam znak, jak i design opakowań są całkiem niezłe i przysłużą się marce. A Wy jak oceniacie nowy wizerunek browaru Pinta?


Posłuchaj nas!