Wszyscy pieją z zachwytu nad nową Wirtualną Polską, ale czy faktycznie jest nad czym? | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

Wszyscy pieją z zachwytu nad nową Wirtualną Polską, ale czy faktycznie jest nad czym?

Opublikowano 3 lata temu - 5


W weekend rodzime blogi technologiczne obwieściły nowy, odświeżony wygląd Wirtualnej Polski i to na dwóch płaszczyznach. Portal otrzymał przede wszystkim nowe logo, jednak to nie wszystko. Odświeżeniu uległa także szata graficzna całej strony głównej serwisu. Jak właściwie ona wypada? Czy jest rewolucją w tego typu mediach czy kolejnym potworkiem skupionym na CTR? Ja osobiście mam mieszane uczucia.

Zmiana szaty graficznej nastąpił dość szybko, po aktualizacji wyglądu jeszcze w maju br., o której pisałem. Tam w zasadzie główną zmianą było zastosowanie ogromnego slidera w nagłówku, a także powiększenie wszystkich fontów. Całość stylistycznie poprawnie, ale bez rewolucji. Tym razem zmiany są zdecydowanie bardziej odważne, powodujące zmianę całości strony głównej. Zakładając, że zmianę szablonu jednego z najpopularniejszych portali ogólnotematycznych, planuje się z odpowiednim wyprzedzeniem, to zastanawia mnie w zasadzie jedno - po co zmiana w maju, kiedy już wtedy było pewne, że szablon zostanie zmieniony?

Logo

Pierwszą płaszczyzną zmian jest samo logo. Zyskało ono jednolitego koloru, zostało mocno uproszczone zarówno kolorystycznie jak i pozbyto się niepotrzebnych elementów. Jak dla mnie wygląda naprawdę nieźle, jest proste i czytelne, a to przecież o to w tym wszystkim chodzi? Zmiana generalnie na duży plus.

Szablon

Z nim mam większy problem w porównaniu do logo, gdyż nie mam jednoznacznego zdania na jego temat. Wszyscy technologiczni zdecydowanie pieją z zachwytu nad nowym szablonem WP, dla mnie jednak nie ma większych powodów. Odświeżona wersja zdecydowanie się różni od tego co znaliśmy wcześniej, więc zmiany są bardzo odważne, ale by powalały na kolana? Zdecydowanie nie. Widać inwencje twórczą właścicieli o2, w której dominują bombardujące zdjęcia... dosłownie zewsząd. Tutaj nie ma aż tak wielkiego dramatu jak przy wcześniejszych odsłonach serwisu o2, pewnie wynika to w dużej mierze z innego targetu.

Z drugiej strony nie mogę powiedzieć, by szablon był brzydki. Najlepszym określeniem dla niego w mojej opinii, jest stwierdzenie że jest on odświeżony i wygląda stosunkowo poprawnie (dobrze). Mówienie o rewolucji i cudach, to jednak dla mnie gruba przesada. To co mi się podoba, to przede wszystkim różna kolorystyka dla różnych sekcji serwisu. I tak sport niusy sportowe zobaczymy w kolorze zielonym, wieści z polski w kolorze czerwonym, zaś doniesienia ze świata finansów w kolorze niebieskim.

Nowa odsłona strona ma to czego zabrakło w poprzedniej odsłonie szablonu - Responsywność. Niech Was jednak nie zwiedzie ta informacja, gdyż ogranicza się ona właściwie do usunięcia jednego elementów ze strony, podczas zmniejszania wielkości okna. O wersji mobilnej strony w RWD nie ma więc mowy. To co zasługuje na pochwałę, to także nagłówek, który zyskał na prostocie i przejrzystości. Reszta strony, stworzona na kształt popularnych kafelków, w oparciu o wielkie zdjęcia, do mnie nie do końca przemawia. Umieszczenie zdjęć pomiędzy wyliczankami po lewej stronie a linkami po prawej, powoduje u mnie oczopląs.

Jest ok, ale tylko ok

Podsumowując nowy szablon jest zdecydowanie czym innym, niż to co widzieliśmy wcześniej. Nie zgadzam się z opiniami, że to nowa odsłona WP, to wniesienie nowej jakości w polskie portale, dla mnie bardziej jest to dopasowanie się do obowiązujących trendów. Dla mnie wprowadzone zmiany generalnie są okej, ale tylko okej. Na szczególną pochwałę w mojej opinii zasługuje logo, która jest naprawdę świetne.