Pepsi wymyśliła maszynę do gromadzenia fanów na fejsbuku | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

Pepsi wymyśliła maszynę do gromadzenia fanów na fejsbuku

Opublikowano 4 lata temu - 2


Gromadzenie społeczności na portalach społecznościowych nie jest sprawą łatwą. Jedni idą w stronę żebrolajków, spamując na każde możliwe sposoby, inni z kolei starają się trafiać do ludzi wartościowymi treściami. Cel w obu przypadkach z reguły jest taki sam, zgromadzenie społeczności.

Często praktykowane metody to gromadzenie fanów poprzez organizowanie wszelkiej maści konkursów, gdzie w pierwszej kolejności należy polubić wybrany fanpejdż np. na fejsbuku, by następnie wziąć udział w zabawie. Inne, mniej etyczne sposoby to typowe farmy fanów, które następnie są odsprzedawane. Metod jest naprawdę sporo, ale nikt jeszcze wcześniej nie wpadł na pomysł by przygotować, maszynę do gromadzenia fanów, nikt przed popularną marką Pepsi.

To właśnie u nich zrodził się świetny a zarazem dość kontrowersyjny sposób, na zgromadzenie fanów. Otóż przerobili oni swoje automaty z napojami w taki sposób, by za każde polubienie ich fanpejdżu na fesjbuku otrzymała darmowy napój. Jak to technicznie działa? Prezentuje poniższy materiał.

Pomysł genialny w swojej prostocie. Użytkownik może zalogować się do fejsbuka za pośrednictwem swojego smartfona, ale jeśli nie posiada może zalogować się bezpośrednio za pomocą automatu do napojów (sick!), następnie po polubieniu fanpejdżu pepsi, w formie nagrody wybiera darmowy napój. Z marketingowego punktu widzenia, pomysł świetny, z punktu widzenia zdrowego rozsądku, tanio ludzie cenią swoją prywatność.