[quote]„…zważywszy na cel, jakiemu służyć ma ustanawianie przez jednostki samorządu terytorialnego swojego logo. Ma być nim bowiem przede wszystkim ich promocja. Tym samym logo powinno przede wszystkim budzić pozytywne skojarzenia u osób, do których jest skierowane, a więc przede wszystkim turystów i podmiotów szukających miejsca na inwestycje (wspolnota.org.pl).“[/quote]

Po raz kolejny, zmuszona jestem napisać, że pieniądze Państwowe wydaje się fantastycznie łatwo. Nie, nie chodzi absolutnie o kwotę rzędu 24tys złotych, tytułem „opracowania nowego systemu identyfikacji Gołdapi”. Tu chodzi o to NA CO się tą kwotę wydaje. Lub co jest efektem końcowym owego opracowania graficznego.

Mamy zatem….

logo_goldap (1)

… złotą tarczę, napis kroju Optima i „ręczny” dopisek „Mazurski Zdrój”. Teoretycznie można doszukiwać się nawiązania do herbu (ale jedynie po kształcie tarczy) oraz tradycji, kultury – złoty kolor, font „z duszą”.
I mamy tutaj pewien zgrzyt. W opisie dla turysty, na stronie goldap.pl znajdujemy zapisek:

[quote]„Gołdap to magiczne miejsce, z najczystszym w Polsce powietrzem. Jako jedyne uzdrowisko na Warmii i Mazurach, jest prężnie rozwijającym się ośrodkiem turystyczno – wypoczynkowym, leżącym na skraju Garbu Szeskiego, nad jeziorem i rzeką, gdzie rozciąga się legendarna Puszcza Romincka. Gołdap jest idealnym miejscem na wakacje nad jeziorami mazurskimi, jak i kurortem zimowym ze stokami narciarskimi.”[/quote]

I ja się pytam, gdzie ten rozwój, zieleń, najczystsze powietrze, jezioro, rzeka i prężny rozwój turystyki? Dlaczego logo regionu nie nawiązuje do.. regionu?

Jasne, ktoś zaraz zarzuci, że może założenia były inne? Może samym organizującym chodziło właśnie o zupełny kontrast, nawiązanie do przeszłości,  historii?  Otóż sam konkurs odbył się… po cichu. Pytając dlaczego nie można znaleźć żadnej informacji w tym temacie, dostajemy : „Zapytanie ofertowe nie było publikowane na żadnej stronie internetowej, gdyż nie ma takiego obowiązku”. Dziękuję, dobranoc.

Czy naprawdę dzieją się tego typu cuda?? Znów znajomy znajomego bierze się za oszpecenie wizerunku? Pytam się ja, dlaczego?! Kto na to pozwala?! Skąd to się do cholery bierze? (Nawinie liczę na inną odpowiedź niż „pieniążki, pieniążki, pieniążki – bo kto nam zabroni.”)

Najśmieszniejsze i zarazem tragiczne jest to, że teraz ichniejsze urzędy muszą wykupić prawa do logo (!!) za 2,5tys zł i zastąpić swoje instytucyjne logo – tym.
Powaga.

PS. Kolor złoty tragicznie wygląda na wydrukach – zawsze wychodzi szaroburosinożółty. 

Pieniążki, pieniążki, pieniążki….