Otodom to popularny serwis ogłoszeniowy dotyczący nieruchomości, działający w Polsce od 2006 roku. Każdego dnia z serwisu Otodom korzysta średnio ponad 320 tys. osób Niespodziewanie w serwisie zadebiutowało nowe logo.

Do tej pory portal Otodom reprezentowany był przez prosty logotyp, z kilkoma oryginalnymi elementami. Mowa tu o bardzo charakterystycznej literze „d”, pogrubieniu frazy „dom” i kwadratowej kropce na końcu logotypu. Znak, mimo kilku lat na karku (w tej formie pojawił się pierwszy raz prawdopodobnie w 2015 roku, będąc uproszczeniem pierwszego znaku z 2006 roku), nie zestarzał się za bardzo i moim zdaniem nie wymagał zmiany.

stare i nowe logo serwisu otodom

Nowe logo Otodom nie do końca udane

Nowy znak pojawił się niespodziewanie na stronie 1 września. Podążając za trendami, nowy logotyp wyraźnie utył. Pozbawiono go także ozdobnika w „d” i wieńczącej znak kropki. Zastąpiła ona trzecie „o” w logotypie, co jest decyzją co najmniej kontrowersyjną. Gdy widzimy, jak wygląda dana litera, w tym przypadku chodzi o „o”, to widząc kształt zastępujący jakiś znak, automatycznie szukamy jakiejś innej. W ten sposób Otodom staje się czymś innym. Najpewniej Otodamem.

Nowe logo otodom

Poza nowym logo pokazano pojedyncze nowe grafiki, oparte na prostych kształtach. Całość wygląda nieźle, ale jest zdecydowanie bardziej zachowawcze od identyfikacji OLX – portalu matki Otodomu. W przekazie kierowanym do odbiorców Otodom korzysta także z nowego hasła reklamowego – „Adresujemy marzenia”.

reklamy otodom

Nie jestem fanem nowego logo Otodomu. Inaczej jest z grafikami promocyjnymi – podobają mi się wybrane przez projektantów kolory i pomysł z prostymi kształtami, które w razie potrzeb stają się maską dla zdjęć. Ogólnie nie mogę jednak uznać rebrandingu Otodomu za udany. A Wy co myślicie o zmianach, którym poddano ten popularny portal?

Czytaj także: