Patrząc na gigantów, można odnieść wrażenie, że trend na pracę zdalną mija. Tacy potentaci jak np. IBM inwestują pieniądze, by z powrotem pościągać swoich pracowników do biur. Powodów tego zjawiska na pewno jest kilka, tym bardziej że taka operacja wiąże się z ogromnymi kosztami najmu biur, ich wyposażenia itd. Tym wpisem z pewnością nie wpisze się w ten trend, bo mam dla Was niezbędnik dla każdego zespołu pracującego w trybie zdalnym.

Jestem pewien, że nie każda branża nadaje się do pracy zdalnej. Mamy jednak ten komfort, że w przypadku naszej działki praca zdalna jest czymś absolutnie naturalnym  i w zasadzie nie ma większych wpływów na wydajność pracowników, którzy pracują z zacisza swojego domu. Oczywiście na pewno są badania, które nie pozostawią żadnych wątpliwości, lecz dziś chciałbym Wam przedstawić coś zgoła odmiennego.

Zrzut ekranu 2017 07 09 o 20.04.31

Remote Starter Kit to strona internetowa, która prezentuje najciekawsze narzędzia, które wpływają na wydajność pracy zdalnej. Wszystko podzielone na kategorie wedle potrzeb, znajdziemy tam m. in. narzędzia dla Project Managerów, narzędzia wspierające procesy czy te związane z komunikacją. Lista nie jest potężna, wręcz zawiera sporo dość oczywistych narzędzi typu: trello czy Slack, ale są tam także perełki, o których pojęcia nie miałem.

Przykładem może być narzędzie o nazwie Loomio, które znajdziecie w kategorii Culture, które zapewni Wam transparentne narzędzie do głosowania (oczywiście jeśli macie decyzyjność większościową ;-) ). Innym ciekawym narzędziem o którym słyszałem, a nie miałem styczności jest Asana. To cudo na pewno sprawdzę, tym bardziej że ostatnio w Trello zaczynam zauważać coraz więcej wad. Na koniec Zoom do telekonferencji z absolutnie świetnym darmowym planem (za darmo do 100 osób), to też narzędzie, które będę musiał sprawdzić.

Więcej dobroci znajdziecie na Remote Starter Kit, strona którą warto mieć w zakładkach, tym bardziej że jest na bieżąco aktualizowana.