Oto jak będzie działał nowy algorytm w Instagramie

Oto jak będzie działał nowy algorytm w Instagramie

Opublikowano 6.06.2018 8:53 -


Instagram wprowadził nowy algorytm sortowania treści w aplikacji. Instagram nie planuje już wracać do chronologicznego feedu. Co więc nas czeka w zakresie wyświetlania treści w platformie? Uchylamy rąbka tajemnicy

Instagram analizuje nasze zachowania, śledzi posty, które lubimy, częściej wyświetlamy, przy których się zatrzymujemy i na tej podstawie pokazuje nam kolejne, interesujące dla nas, treści. Każdy otrzymuje spersonalizowany przekaz w zależności od tego kogo śledzi i w jakie wchodzi interakcje.

Jak było do tej pory i jak teraz będzie?

Do tej pory Instagram wyświetlał swoim użytkownikom treści od najnowszej do najstarszej. Podjęto jednak decyzję o zmianie tego sposobu, z czego część użytkowników może być bardzo niezadowolona. Na taką dość drastyczną decyzję miało wpływ kilka czynników.

Czy to koniec Snapchata?

Pierwszym są nasze zainteresowania

Aplikacja wyżej umieszczać będzie treści z którymi weszliśmy w jakąś interakcję.

Drugim czynnikiem jest chronologia

Wyżej wyświetlane będą najnowsze wpisy. Trzecim czynnikiem decydującym o kolejności wyświetlanych wpisów są relacje. To, jak blisko jesteśmy z daną osobą oraz jak często się z nią kontaktujemy będzie jednoznaczne z tym, jak często zobaczymy jej wpisy. Liczyć się też będzie liczba profili, które obserwujemy. Instagram ma dbać o różnorodność treści, które otrzymujemy.

Jak sprawdzić co wiedzą o nas Facebook i Google?

Co jeszcze będzie brane pod uwagę?

To, jak często otwieramy Instagrama oraz czy nasze korzystanie polega na krótkich i częstych wejściach, czy wchodzimy jesteśmy w aplikacji rzadziej, ale poświęcamy jej wtedy więcej czasu. Wszystko to będzie miało wpływ na filtrowanie postów, które będą się nam pokazywały.

Czekają nas naprawdę duże zmiany - znowu. Tym razem cały algorytm zostanie, lekko mówiąc, wywrócony do góry nogami. Pytanie czy naprawdę jest to na korzyść użytkowników, czy może jest to kolejny sposób monetyzacji, którą wdraża Instagram. W końcu liczy się zarobek i inwestycja w reklamę. Chciałabym wierzyć, że chodzi jednak o nas - użytkowników.

Wieści z Rozładowani.pl