Olbrzymie zmiany na Facebooku. Koniec z rywalizacją na lajki - licznik znika!

Olbrzymie zmiany na Facebooku. Koniec z rywalizacją na lajki - licznik znika!

Opublikowano 27.09.2019 8:01 -


Powiedzieć, że wreszcie, to tak jak nic nie powiedzieć. Ta zmiana powinna wejść w życie już dawno. Facebook stopniowo likwiduje liczniki lajków w serwisie. W ten sposób – miejmy nadzieję – zakończy się globalny konkurs na popularność użytkowników.

Nic tak nie trzyma emocji i nie podnosi rywalizacji w tych czasach, jak liczba polubień w mediach społecznościowych właśnie. Na tę chwilę ja jeszcze widzę liczbę polubień na swojej facebookowej tablicy, ale Facebook stopniowo wyłącza te informacje.

fot. techcrunch.com
fot. techcrunch.com

Liczby polubień wzbudzały wiele kontrowersji, ludzie często czuli się zazdrośni o znajomych. Takie osoby starały się nierzadko robić rzeczy dość głupie, byle tylko dorównać bardziej popularnym osobom z grona swoich przyjaciół. W ten sposób życie prezentowane w mediach społecznościowych stawało się zniekształcone, nie chcąc mówić, że sfałszowane.

fot. techcrunch.com

Facebook właśnie z tego powodu zaczął walczyć z tym zjawiskiem i likwiduje licznik polubień. Oczywiście autor danego zdjęcia czy postu dalej będzie mógł sprawdzić, ile osób zareagowało na jego publikację, ale nie zobaczy takiego licznika u innych, a inni analogicznie nie będą widzieli liczby jego polubień.

Wprowadzenie takiej zmiany pokrywa się z informacjami z ostatnich miesięcy. Jakiś czas temu w kodzie aplikacji na Androida odkryto linijki odpowiedzialne właśnie za tę funkcję. Podobnie ma być z Instagramem, tam również odbywają się wewnętrzne testy.

„Przeprowadzamy ograniczony test, w którym liczba polubień, reakcji i wyświetleń wideo jest ukrywana na Facebooku. Zbierzemy feedbacki, aby zrozumieć czy ta zmiana poprawi wrażenia użytkowników”.

-mówi rzecznik Facebooka.

Końca nie widać! Z Facebooka wycieka ponad 400 milionów numerów telefonów

Celem takich zmian jest poprawienie samopoczucia ludzi bez zwiększania ich zaangażowania. Dzięki temu użytkownicy mają koncentrować się na jakości tego, co udostępniają.

Jakie będą efekty i jak to wpłynie na ogólny odbiór? Ja pozytywnie odbieram takie zmiany i liczę, że jakość, a przede wszystkim autentyczność treści na Facebooku się poprawi. Jeśli tak się stanie, wreszcie będzie to jakiś pozytywny ruch Facebooka, który w ostatnich miesiącach, a nawet latach, ma dość kiepski PR.

źródło: techcrunch.com