Czyżby Mark Zuckerberg po Snapchacie „miał chrapkę” na LinkedIn? Od teraz Facebook udostępnia na szeroką skalę funkcję, która do tej pory charakterystyczna była właśnie LinkedIn – z przeglądania ofert pracy mogą skorzystać już wszyscy polscy użytkownicy.

Nie od dziś wiadomo, że Mark Zuckerberg i jego zespół lubi kopiować sprawdzone rozwiązania – przecież jeszcze kilka miesięcy temu co i rusz na łamach DailyWeb informowaliśmy o kolejnych funkcjach Snapchata zaimplementowanych na Instagramie. Wygląda na to, że teraz Facebook upatrzył sobie kolejny cel i zamierza powielić – nazywany często Facebookiem dla profesjonalistów – LinkedIn. Jak czytamy w informacji przesłanej przez biuro prasowe społecznościowego giganta, wszystko po to, by usprawnić proces rekrutacji i odnajdywania pracy.

Jak znaleźć pracę za pośrednictwem Facebooka?

Możecie powiedzieć, że przecież możliwość ta została udostępniona już dawno. Owszem – Facebook umożliwiał publikację ofert pracy za pośrednictwem swoich stron już od jakiegoś czasu, a w lutym br. z kolei utworzył dedykowaną temu zakładkę. Nie była jednak ona dostępna dla wszystkich użytkowników – teraz to się zmieniło, „Oferty pracy” mogą przeglądać wszyscy polscy użytkownicy platformy. Aby wyszukać interesującą nas propozycję, wystarczy wejść we wspomnianą zakładkę i zdefiniować zakres poszukiwań: miejscowość, rodzaj umowy, branżę. Po kliknięciu przycisku „Aplikuj teraz”, pojawi się formularz, który automatycznie zostanie wypełniony naszymi danymi – zarówno kontaktowymi, jak i informacjami o doświadczeniu zawodowym i wykształceniu. Warto zaznaczyć, że przed ostatecznym wysłaniem aplikacji istnieje możliwość jej edycji i uzupełnienia.

pracafb

Jak dodać ofertę?

Również pracodawcom korzystanie z nowej funkcji Facebooka nie powinno stwarzać żadnego problemu. Tak, jak do tej pory mogą oni tworzyć oferty pracy udostępniane albo na firmowej stronie, albo w Marketplace, albo właśnie w sekcji Jobs. Pracodawcy mogą administrować ogłoszeniami, aby prowadzić komunikację z potencjalnymi pracownikami, umawiać rozmowy rekrutacyjne lub wysyłać automatyczne przypomnienia za pośrednictwem Messengera.

Czy Facebook zastąpi LinkedIn?

Na to pytanie nie jestem w stanie jednoznacznie odpowiedzieć. Z jednej strony, LinkedIn cechuje bardziej sformalizowana komunikacja, nierzadko sprzyjająca komunikacji biznesowej, z drugiej jednak strony – Facebook jest platformą z o wiele większą liczbą użytkowników. Popularnością cieszą się tu także dedykowane poszukiwaniom pracy grupy – zakładka Jobs może więc okazać się nieprzydatna lub inaczej: nieprzystosowana do potrzeb i preferencji dotychczasowych użytkowników. Wracając jednak do naszego pytania: czy Facebookowi uda się zastąpić LinkedIn? Czas pokaże, co jeszcze przygotował Mark Zuckerberg – jedną funkcją nie będzie w stanie „pokonać” – mimo wszystko – tak popularnej platformy.