Nowy wygląd wyników wyszukiwania Google

Nowy wygląd wyników wyszukiwania Google

Opublikowano 22.05.2019 19:42 -


Na blogu Google pojawiła się dzisiaj bardzo interesująca informacją o nowościach w mobilnych wynikach wyszukiwania. Pojawi się kilka drobiazgów, które powinny zainteresować wszystkich właścicieli stron internetowych. Google odświeża wygląd i wprowadza favicony tuż nad nazwą linku.

Pomysł jest naprawdę ciekawy, tym bardziej że dostaniemy możliwość wyróżnienia się w mobilnych SERPach, wstawiając swój własny branding. Sami zobaczcie:

Po lewej stronie stary wygląd, po prawej nowy

Idąc od samego początku, to w nagłówku zostanie odświeżony symbol reklamy. Zniknie zielony boks, a zamiast niego będziemy mieli wyboldowany napis informujący o reklamie. Poniżej koło wyników organicznych pojawią się wspomniane favicony tuż obok nazwy serwisu. Wcześniej nazwa serwisu znajdowała się pod tytułem strony.

Warto zwrócić uwagę, że ten prosty zabieg pozwoli wyróżnić się w wynikach wyszukiwania właścicielom stron internetowych, co na pewno wpłynie na konwersje, szczególnie przy rozpoznawalnych markach, które nie okupują TOP1. Drugim aspektem, który na pewno wpływa na czytelność, jest duża ilość oddechu pomiędzy wynikami wyszukiwania dzięki zastosowaniu nazw serwisów z dużym marginesem.

Jestem ciekawy jak ten drobiazg wpłynie na konwersje serwisów poza górną częścią listy. Co, jeśli użytkownik rozpozna ikonkę ulubionego serwisu, poszukując konkretnej informacji i czy w jakikolwiek sposób uderzy to w serwisy okupujące top1 w wynikach wyszukiwania.