Nowy wygląd profilu użytkownika w Instagramie




Nowy wygląd profilu użytkownika w Instagramie

Opublikowano 6 miesięcy temu -


Jeszcze przed Świętem Dziękczynienia Instagram poinformował użytkowników, że szykuje dla nich prawdziwą niespodziankę. Serwis rozpoczął testy nad zmianą wyglądu profili – zarówno tych podstawowych, jak i biznesowych. Zobacz, jak może wyglądać Twoje konto już niedługo.

KAŻDY MOŻE TESTOWAĆ INNY DESIGN

Jak informuje zespół testerów, przez pewien okres możemy spodziewać się nowych funkcji, które pozwolą zmieniać ikony, a także usprawnią proces poruszania się po aplikacji. Zamiast skupić się na testach wewnętrznych, twórcy postanowili poznać reakcje użytkowników na różne odmiany aktualizacji.

JAKIE ELEMENTY W PROFILACH ULEGNĄ ZMIANIE?

Po pierwsze – na zwykłych profilach obraz zostanie przesunięty na prawo, a możliwość oglądana statystyk obserwujących będzie dostępna na dole ekranu, co widać na grafice poniżej.

Ciekawy jest fakt, że każdemu z nas w inny sposób może wyświetlać się profil. Instagram dopiero później (spośród wspomnianych wielu opcji) wybierze ostateczną wersję nowego wyglądu profilów — tę, która zostanie najlepiej odebrana przez członków społeczności.

Czy to wszystko? Skądże! Nawet bardziej interesującą przyszłą zmianą IG wydaje się ta zaprezentowana na drugim zdjęciu, dotycząca prezentacji sposobu, w jaki użytkownik buduje swoje kontakty.

INSTAGRAM Z KORZYŚCIĄ DLA FIRM

Drugi typ aktualizacji wydaje się bardziej odpowiedni do wykorzystania w profilach firmowych, ponieważ umożliwi śledzenie na bieżąco liczby obserwujących i obserwowanych. Poza tym pozwoli zrozumieć, którzy użytkownicy IG podążają za Tobą ze względu na tematykę prowadzonego profilu, a którzy trafili na niego przypadkiem. W ten sposób można lepiej dobierać sposoby prowadzenia kampanii reklamowych.

W przypadku firm największe zainteresowanie budzi trzecie zdjęcie, dodające funkcję przekierowania bezpośrednio do sklepu, bądź umożliwienia kontaktu mailowego ze sprzedawcą. Wszystko to ma na celu wypromowanie profili firmowych na Instagramie.

Jeśli rzeczywiście Instagram postawi na rozwój i doda nowe funkcje pozwalające na prężną działalność firm, może zyskać większe grono odbiorców, tym samym zwiększając ruch na swojej platformie. Trudno w tym momencie spekulować, jakie będą skutki pojawienia się nowego wyglądu, zwłaszcza że wiele z elementów zapowiadanej rewolucji nie zostało jeszcze wdrożonych. Warto jednak mieć oko na swojego Instagrama w najbliższym czasie. Być może już wkrótce będziemy mogli na własne oczy przekonać się, czy zmiany zapowiadane przez twórców IG rzeczywiście robią wrażenie.


Marika Kowalska