19.06.2017 10:10 | Aktualizacja: 24.01.2023 19:42

Nowy format reklamy Google AdWords

Karuzela zdjęć to nowy format reklamowy AdWords od Google. Oprócz rzucających się oczy dużych zdjęć (prawdopodobnie będzie można dodać maksymalnie 7 sztuk) do reklamy można dopisać nagłówek, link główny oraz adresy podstron. Nowa reklama prezentuję się tak:

baner

google vehicle carousel ad 1
Zdjęcia można oczywiście przesuwać w lewo oraz w prawo. Na ostatnim slajdzie pojawia się informacją z linkiem do strony, podanym przy okazji tworzenia reklamy.
Jak na razie reklama pojawiła się tylko w reklamach związanymi z markami samochodów i tylko na urządzeniach mobilnych.

Zrzut ekranu 2017 06 16 o 02.20.24
Steve Hammer był Pierwszą osobą, która zobaczyła nowy format reklamowy. Ocenił reklamę na dosyć „agresywną”. Trudno się nie zgodzić. Reklama zajmuję sporo miejsca (prawie połowa ekranu smartphone) oraz nie oszukując się, rzuca się w oczy na tle innych płatnych wyników.

Zrzut ekranu 2017 06 16 o 02.16.22
Reklama karuzelowa już od dawna funkcjonuje na Facebooku, jest ona co prawda trochę innej budowy niż tak Google’owa, ale są widoczne inspiracje tego typu reklamą. Jedyne co mnie ciekawi czy wykorzystanie takiego rodzaju reklamy będzie zarezerwowane dla wąskiej grupy reklamodawców, czy też będzie to ogólnodostępne rozwiązanie. Druga niewyjaśniona sprawa jest taka czy będzie jakaś maksymalna częstotliwość wyświetlenia powyższej reklamy i czy tylko pierwszy link w wyszukiwarce będzie mógł pokazać tego typu kreację reklamową. Czekam na rozwój sprawy.