Nowy format reklamowy w Instagram Stories: kanwy | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

Nowy format reklamowy w Instagram Stories: kanwy

Opublikowano 2 tygodnie temu -


Nie raz na łamach DailyWeb pisałem o tym, że Mark Zuckerberg stawia na rozwój Instagrama. I nie ma co się dziwić - według prognoz eMarketera, Facebook traci młodych użytkowników, którzy coraz chętniej korzystają ze Snapchata i Instagrama - platform opartych o content wizualny. Stąd też Facebook robi wszystko, by Instagram był "miejscem przyjaznym" zarówno dla zwykłych użytkowników, jak i marketerów, którzy przecież są głównym źródłem przychodów na koncie społecznościowego giganta.

Facebook wprowadza najbardziej kreatywny format reklamy do swojej najbardziej kreatywnej aplikacji - tak testy nowego typu reklamy na Instagramie określają zagraniczne branżowe portale. Chodzi o kanwę - funkcję prezentowania treści na pełnym ekranie na urządzeniach mobilnych. Można w niej wykorzystać wszystkie formaty reklam na Facebooku: karuzele, obrazy, pojedyncze zdjęcia, filmy, czy ich wersje panoramiczne, które można np. przechylać, by zobaczyć więcej. Kanwa umożliwia także dodanie pokazu slajdów, czy zwykłych bloków tekstu. Wszystko to sprawia, że reklama ta bardziej przypomina aplikację niż treści sponsorowane, do których przywykliśmy.

Przykład kanwy

Teraz podobna opcja (być może) dostępna będzie na Instagramie, a konkretniej - w Stories.

Na razie nowy format jest tylko testowany. Kiedy zostanie wprowadzony na stałe (i czy w ogóle się to stanie) - tego Instagram nie podaje.

Choć zwykłych użytkowników Instagrama reklamy w Stories mogą irytować, to dla marketingowców są one doskonałym polem do kreatywnego popisu. Wprowadzenie nowego formatu reklamowego może być ciekawym rozszerzeniem tradycyjnych treści sponsorowanych. Dzięki nim marki w ciekawszy sposób będą mogły opowiadać o swoich produktach/usługach.

Kanwa to także kolejna możliwość skierowania ruchu ze Stories wprost na naszą stronę - jakiś czas temu, Instagram zaczął umożliwiać dodawanie linków do treści publikowanych w Stories. Sam mam taką możliwość na kilku zarządzanych przez siebie profilach i mogę potwierdzić, że odkąd Instagram wprowadził tę opcję, odnotowuje na stronach przekierowanie właśnie z tego kanału. Osobiście mam więc nadzieję, że kanwy na stałe zagoszczą w formatach reklam dedykowanych instagramowej wersji "My Story".