Instagram nie próżnuje i każdego tygodnia serwuje nam informacje na temat zmian, które planuje wdrożyć. By nie zamęczać Was cały czas świeżymi newsami na ten temat, postanowiłem zrobić zbiorcze zestawienie tego, co niebawem zaserwuje nam serwis z rodziny Facebooka.
Mam wrażenie, że ostatni rok należy do Instagrama – serwis ciągle rozwija funkcję Stories, wprowadza udoskonalenia w profilach biznesowych, czy umożliwił możliwość obserwowania hashtagów, przez co interakcje z postami są jeszcze łatwiejsze. Teraz czas na kolejne udogodnienia dla użytkowników.
Hashtagi i oznaczenia profili w biogramach
Wielu użytkowników w swoich biogramach wpisywało nazwy innych użytkowników, oznaczając np. ich jako swoje pary, czy wspólników. Inni – oznaczali hashtagami swoje pasje i zainteresowania. Problem w tym, że użytkownicy, którzy chcieli dowiedzieć się czegoś więcej na temat danej osoby/danego hashtagu, musieli przepisywać ich nazwy do wyszukiwarki, co czasami bywało bardzo czasochłonne. Teraz serwis wprowadził udogodnienie w tym zakresie – od teraz użytkownicy mogą dodawać do opisu swojego profilu aktywne hashtagi lub odnośniki do powiązanych kont i w ten sposób wyrażać siebie.
Ułatwione przeglądanie nowych postów
Jakiś czas temu, a raczej spory kawał czasu temu, Instagram zapowiedział zmianę sposobu wyświetlania postów. Niegdyś posty wyświetlały się w sposób chronologiczny, teraz uporządkowane są według popularności. Użytkownicy byli wtedy bardzo oburzeni – stąd akcja #KeepInstagramChronological. Obecnie problem polega na tym, że podczas przeglądania newsfeedu jest on odświeżany, przez co użytkownicy czasami w niekontrolowany sposób są przenoszeni do najpopularniejszych treści. Serwis testuje teraz nowy przycisk – „Nowe posty”. Da on użytkownikowi wybór, w którym momencie chce zostać przeniesiony nowych treści.
Zakupy przez Instagram w kolejnych krajach
O możliwości robienia zakupów z poziomu Instagrama pisałem już kilka razy. Choć zakupy to zbyt dużo powiedziane. Teraz funkcja ta zostanie udostępniona w kolejnych ośmiu krajach: ustralii, Brazylii, Kanadzie, Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii oraz Wielkiej Brytanii. Dzięki niej przedsiębiorcy mogą oznaczać swoje produkty w postach, dodając bardziej szczegółowe informacje o produkcie: jego cenę i link do strony, na której można dokonać bezpośredniego zakupu.
Czym jeszcze zaskoczy nas Instagram? Czas pokaże. Jedno jest pewne: serwis wprowadza coraz więcej udogodnień dla użytkowników i funkcji, które znacznie udoskonalają aplikację, a takie tempo wprowadzanych nowości nie pozwala na stagnację i znudzenie użytkowników.