Rotacja reklam jest chyba najprostszym testem zweryfikowania czy nasza reklama jest interesująca. Sprawdzamy wyświetlana, klikalność, liczbę konwersji i oceniamy jej skuteczność. W tej chwili mamy do wyboru 4 typy rotacji, ale od końca września ulegnie to zmianie.
Pod koniec września zostaną tylko dwa typy rotacji: optymalizuj oraz zawsze wyświetlaj naprzemiennie. Opcja „optymalizuj”, będzie wyświetlała reklamy, w których spodziewana skuteczność będzie wyższa niż w innych w obrębie jednej grupy reklam. Ta opcja będzie funkcjonowała tak jak stare ustawienie optymalizacji pod kątem kliknięć w poszczególnych aukcjach z uwzględnieniem słowa kluczowego, wyszukiwanego hasła, urządzenia oraz lokalizacji.
Oczywiście, im więcej reklam w grupie, tym system ma większe możliwości, a co za tym idzie może wzrosnąć liczba kliknięć, wyświetleń oraz ich skuteczność.
Dla tych menadżerów, którzy korzystali do tej pory z optymalizacji pod kątem konwersji i chcieliby dalej w taki sposób optymalizować swoje reklamy, mogą skorzystać z inteligentnego określenia stawek, która dopasuje stawki oraz reklamy tak, aby osiągały, jak największą ilość konwersji. W przypadku tego ustawienia automatycznie uruchamia się rotacja „Optymalizacja”.
Drugi typ rotacji, czyli „uproszczona równomierna rotacja”, wyświetla równomiernie wszystkie reklamy w grupie. To rotacja, nad którą musimy spędzić trochę więcej czasu, bo sami oceniamy jej skuteczność.
No i na koniec bardzo fajna rzecz, rotacja będzie teraz dostępna na poziomie grupy, a nie kampanii. W swoich kampaniach korzystam z rotacji „zawsze wyświetlaj naprzemiennie”, dlatego że wolę mieć pod kontrolą wyświetlane reklamy. Po kilku dniach/tygodniach analizuje dane oraz podejmuję decyzje, którą reklamę wyłączyć.