Fani słuchania podcastów na Spotify będą zadowoleni! Usługa umożliwi zapisywanie w bibliotece odcinków podcastów, które nie są subskrybowane.
Spotify i podcasty to połączenie, które od jakiegoś czasu jest mocno rozwijane. Samo pojawienie się audycji na platformie streamingu muzyki było ciekawym posunięciem. Umożliwia bowiem ograniczenie ilości aplikacji do odtwarzania muzyki i podcastów do jednej. Wszak większość twórców podcastów szybko się pojawiła na Spotify, jednocześnie zwiększając swoje zasięgi. Platforma mocno skupia się na podcastach, o czym świadczą niedawne posunięcia. Wśród nich jest m.in. udostępnienie twórcom podcastów swojej biblioteki muzycznej do wykorzystania w audycjach, a także przejęcie platformy Megaphone.
Found a podcast episode you want to save for later? Now you can with Your Episodes. Head to Your Library to find everything you’ve bookmarked and get listening. 🎧 pic.twitter.com/hr3uvlDuxp
— Spotify News (@SpotifyNews) November 16, 2020
Zapisuj do biblioteki odcinki podcastów, których nie subskrybujesz
Wraz z najnowszą aktualizacją platformy, Spotify wprowadzi kolejną możliwość dla fanów podcastów. Na Twitterze poinformowano, że użytkownicy będą mogli dodawać do swoich bibliotek odcinki podcastów, których nie subskrybują. Możliwe będzie zatem zapisanie celem odsłuchania w późniejszym terminie odcinka, który nas zainteresował. Przy czym nie subskrybujemy danego podcastu. Żeby to zrobić, wystarczy przejść do konkretnego odcinka, a obok możliwości odtwarzania oraz pobrania, znajdziemy przycisk zapisania w bibliotece. Kiedy przejdziemy do zakładki Podcasty, ujrzymy oddzielną sekcję o nazwie Twoje odcinki, po której wybraniu zobaczymy listę z zapisanymi przez nas odcinkami.
Spotify wprowadzi oddzielną subskrypcję podcastów? Na razie pyta użytkowników
Spotify przejęło platformę Megaphone
Spotify podjęło dotychczas wiele działań na rzecz ułatwienia odsłuchiwania podcastów w aplikacji oraz spopularyzowania tej formy twórczości. Przejęło również Megaphone.
Tym razem platforma chce umożliwiać twórcom podcastów zwiększenie zarobków, a tym samym reklamodawcom większego grona osób. To jeden z punktów uzasadniających zakup przez Spotify platformy Megaphone, o czym serwis streamingowy poinformował na swoim blogu. Jeśli nie słyszeliście o Megaphone, to spieszę z wyjaśnieniem – to jedna z najpopularniejszych platform, która zajmuje się hostingiem podcastów oraz reklamami. I to właśnie ta druga działalność Megaphone zostanie rozbudowana na początku. Spotify bowiem zamierza oferować swoją technologię reklam w podcastach o nazwie Streaming Ad Insertion twórcom audycji, które są hostowane na Megaphone. Zyskają na tym również reklamodawcy, bowiem jednocześnie zasięg dotarcia do słuchaczy ma być zwiększany przy pomocy funkcjonującej już usługi Megaphone Targeted Marketplace.
Źródło: Twitter