Przez te dziesięć lat pracowaliśmy nad tym, by sprzedaż aut była łatwiejsza i wygodniejsza. Zbudowaliśmy jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w polskim internecie. Co minutę na OTOMOTO pojawia się 20 nowych ofert, a ponad 100 000 osób codziennie przegląda nasze strony. Przyszedł jednak czas by wprowadzić gruntowne zmiany.

Podobnie będą z pewnością reagować użytkownicy serwisu Otomoto, dlatego że marka ta postanowiła zaktualizować interfejs swojego serwisu + mocno odświeżyć, a właściwie zmienić swoje logo. W końcu ponad 10 lat na rynku zobowiązuje, nieprawdaż? Ja w zasadzie bezpośredniego z Otomoto nie korzystam, a zaglądam często pośrednio przez Allegro, na którym to pojawiają się pojedyncze ogłoszenia. Poprzedni wygląd należało rozpatrywać w kategoriach, gdzieś między poprawnością a brakiem szału. Nowy wygląd szczerze mówiąc od samego początku bardzo mi się spodobał.

Widać w serwisie ogrom świeżości, aktualnych trendów, takich jak np. Flat Design czy zdecydowane dopasować się do nieco większych rozdzielczości ekranów użytkowników. Całość podana naprawdę smacznie i efektownie. To do czego osobiście mógłbym się przyczepić, to nie do końca podoba mi się propozycja, która widzimy przy wynikach wyszukiwania. Przez zastosowanie dużej ilości wyboldowanych fontów, efekt jest taki że poszczególne paski z ogłoszeniami moim zdaniem wyglądają dość chaotycznie i mało czytelnie.

Zrzut ekranu 2015-04-14 o 20.14.40

Za to co wygląda zdecydowanie to nagłówek pojedynczej aukcji. Zastosowano tam dużych gabarytów slider, który wygodnie pozwala poruszać się miedzy zdjęciami. Efektowne i wygodne. Dół ogłoszenia jak zwykle litania wszystkich zalet sprzedawanego auta, mimo wszystko całość wygląda czytelnie i przejrzyście. Parametry auta od jego opisu, rozdzielone są wyposażeniem pojazdu, w postaci boksu z kolorem.

logo-otomoto

Zmiany miały charakter kompleksowy i dosięgnęły także aplikacji mobilnych na najpopularniejsze systemy mobilne. Całość w podobnej stylistyce jak strona główna. To jednak zdecydowanie materiał na osobny wpis, jednak jestem przekonany, że jeśli podoba Wam się strona główna, to i na pewno nie będziecie narzekać na wersje mobilne. Jedyne z czym mam problem, to sam logotyp. Nie mogę powiedzieć by mi się on nie podobał, ale jest… zwykły? No bo co tu więcej powiedzieć o napisie, przez który przewijają się dwa kolory? W zasadzie chyba pozostaje pochwalić za prostotę i tyle. O samym znaku znajdziecie więcej informacji na dedykowanej stronie.

Gdy tylko na liście priorytetów dojdę do momentu, kiedy będę rozglądał się za nowym autem, z pewnością wejście na stronę Otomoto, nie będzie związane z żadną traumą. Nowy interfejs jest naprawdę świetny w odbiorze, mimo kilku drobiazgów i w zasadzie pozostaje tylko zdecydowanie pochwalić. Kawał dobrej roboty! Więcej o zmianach, idei możecie poczytać na dedykowanej stronie.

Ciekawe kiedy przyjdzie czas na Allegro? ;-)