Nowe Otomoto wygląda zdecydowanie świetnie! | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

Nowe Otomoto wygląda zdecydowanie świetnie!

Opublikowano 2 lata temu - 4


Na liście rzeczy, których nie znoszę - bardzo wysoko znajdzie się z pewnością zmiana swoich przyzwyczajeń. Oczywiście nie dotyczy to wszystkich przypadków, jednak większości. Odnosząc się jednak do naszej webowej działki, zmiana wyglądu serwisów, ich modernizacja jest zawsze świetnym krokiem, tak długo jeśli nie jesteśmy bardzo mocno związani z poprzednią odsłoną. Najlepszym przykładem niech będzie Allegro, którego odświeżenia interfejsu napędzają ogromny ruch w sieci pod hasłem jak przywrócić stary wygląd Allegro. Towarzyszy temu oczywiście fala hejtu i ogrom jadu, to chyba oczywiste?

Przez te dziesięć lat pracowaliśmy nad tym, by sprzedaż aut była łatwiejsza i wygodniejsza. Zbudowaliśmy jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w polskim internecie. Co minutę na OTOMOTO pojawia się 20 nowych ofert, a ponad 100 000 osób codziennie przegląda nasze strony. Przyszedł jednak czas by wprowadzić gruntowne zmiany.

Podobnie będą z pewnością reagować użytkownicy serwisu Otomoto, dlatego że marka ta postanowiła zaktualizować interfejs swojego serwisu + mocno odświeżyć, a właściwie zmienić swoje logo. W końcu ponad 10 lat na rynku zobowiązuje, nieprawdaż? Ja w zasadzie bezpośredniego z Otomoto nie korzystam, a zaglądam często pośrednio przez Allegro, na którym to pojawiają się pojedyncze ogłoszenia. Poprzedni wygląd należało rozpatrywać w kategoriach, gdzieś między poprawnością a brakiem szału. Nowy wygląd szczerze mówiąc od samego początku bardzo mi się spodobał.

Widać w serwisie ogrom świeżości, aktualnych trendów, takich jak np. Flat Design czy zdecydowane dopasować się do nieco większych rozdzielczości ekranów użytkowników. Całość podana naprawdę smacznie i efektownie. To do czego osobiście mógłbym się przyczepić, to nie do końca podoba mi się propozycja, która widzimy przy wynikach wyszukiwania. Przez zastosowanie dużej ilości wyboldowanych fontów, efekt jest taki że poszczególne paski z ogłoszeniami moim zdaniem wyglądają dość chaotycznie i mało czytelnie.

Zrzut ekranu 2015-04-14 o 20.14.40

Za to co wygląda zdecydowanie to nagłówek pojedynczej aukcji. Zastosowano tam dużych gabarytów slider, który wygodnie pozwala poruszać się miedzy zdjęciami. Efektowne i wygodne. Dół ogłoszenia jak zwykle litania wszystkich zalet sprzedawanego auta, mimo wszystko całość wygląda czytelnie i przejrzyście. Parametry auta od jego opisu, rozdzielone są wyposażeniem pojazdu, w postaci boksu z kolorem.

logo-otomoto

Zmiany miały charakter kompleksowy i dosięgnęły także aplikacji mobilnych na najpopularniejsze systemy mobilne. Całość w podobnej stylistyce jak strona główna. To jednak zdecydowanie materiał na osobny wpis, jednak jestem przekonany, że jeśli podoba Wam się strona główna, to i na pewno nie będziecie narzekać na wersje mobilne. Jedyne z czym mam problem, to sam logotyp. Nie mogę powiedzieć by mi się on nie podobał, ale jest... zwykły? No bo co tu więcej powiedzieć o napisie, przez który przewijają się dwa kolory? W zasadzie chyba pozostaje pochwalić za prostotę i tyle. O samym znaku znajdziecie więcej informacji na dedykowanej stronie.

Gdy tylko na liście priorytetów dojdę do momentu, kiedy będę rozglądał się za nowym autem, z pewnością wejście na stronę Otomoto, nie będzie związane z żadną traumą. Nowy interfejs jest naprawdę świetny w odbiorze, mimo kilku drobiazgów i w zasadzie pozostaje tylko zdecydowanie pochwalić. Kawał dobrej roboty! Więcej o zmianach, idei możecie poczytać na dedykowanej stronie.

Ciekawe kiedy przyjdzie czas na Allegro? ;-)