Nowe Google News nadchodzi - zapowiada się bardzo interesująco

Nowe Google News nadchodzi, wydawcy i użytkownicy mogą zacierać ręce

Opublikowano 2 miesiące temu -


Doskonałe wieści płyną z obozu Google. W trakcie konferencji giganta zapowiedziano aktualizacje nieco zapomnianej usługi Google News. Wedle zapowiedzi, zacierać ręce mogą zarówno wydawcy, jak i sami użytkownicy. Przynajmniej na to się zanosi.

Nigdy nie rozumiałem fenomenu Wiadomości Google, jako biorca treści. A to wszystko dlatego, że nie jestem posiadaczem telefonu z Androidem. Nagle okazało się, że serwis ten to nie tylko strona internetowa agregująca najświeższe wiadomości z całego świata, ale także narzędzie, które dopasowuje treści dla użytkowników systemu operacyjnego od Google.

Potem okazało się, że to także doskonałe miejsce do publikowania własnych treści. Nie żeby kosmiczny ruch, ale ktoś tam zawsze wpadnie. Teraz jednak nieco zapomniana usługa doczeka się wielu nowości, a korzyści ze zmian z pewnością płyną dla użytkowników, ale i sami wydawcy powinni mieć nieco więcej korzyści.

Jak wynika z mejla, którego od nich otrzymałem, Google zamierza zebrać kilka swoich usług i opakować je w jedną aplikację i serwis internetowy. Google Play Newsstand (Google Play Kiosk), stare Google News, a także enigmatycznie opisane video z Youtube, ma stworzyć nowy kształt usługi. Ujednolicają, zapowiada się interesująco. To dopiero wierzchołek góry z nowościami

Top 5 wiadomości

Pierwsza zmiana to ilość niusów. Zobaczycie 5 głównych niusów, które będą naturalnie dopasowane do Waszych gustów. Jak zapewnia Google, będą to zarówno globalne tematy lub niusy lokalne... i wszystkie te, na których Wam będzie zależało.

Nie tylko niusy

To zmiana, którą docenią zarówno wydawcy jak i użytkownicy. Otóż prócz samych wiadomości, w aplikacji/serwisie pojawią się także dodatkowe typy treści. Dotychczas Google News w regulaminie określało, że należy zgłaszać treści w postaci wiadomości, żadne inne nie będą brane pod uwagę. W praktyce było dość różnie, najważniejsze jednak, że teraz pojawią się opinie i analizy. To dla wydawców doskonała wiadomość, jeszcze więcej zaindeksowanych treści w algorytmie Google News. Czytelnicy docenią dodatkowe treści, nie tylko suche doniesienia.

Zasubskrybuj ulubiony serwis!

Teraz użytkownik serwisu/aplikacji będzie mógł sam zdecydować, które serwisy będzie chciał śledzić. Czyli nie wszystko oddane w ręce algorytmu. Nie do końca wiadomo jak wybór użytkownika będzie łączył się z algorytmem, ale to z pewnością doskonała wieść dla serwisów, które swoimi treściami nie mogły się przebić przez wielkie portale, zbierające cały ruch dla siebie.

Nie wiadomo także gruntowne zmiany dosięgną także algorytmu, który serwuje wiadomości, nie spodziewałbym się jednak przewrotów. Ciesze się jednak, że to właśnie użytkownik będzie miał większą kontrolę nad tym co będzie widział na ekranie swojego smartfona lub w przeglądarce internetowej. Nie wiadomo także, kiedy wszystkie te nowości doczekają się wersji produkcyjnej. Google tylko na zachętę, kazało wypatrywać aplikacji, która ma pojawić się... niebawem.

To, co jednak jest pewne, to że zmiany zapowiadają się naprawdę interesująco, dla wydawców jak i użytkowników Google News.