Nowe funkcje w Gmail: zrobisz zakupy i zarezerwujesz hotel w wiadomości

Nowe funkcje w Gmail: zrobisz zakupy i zarezerwujesz hotel w wiadomości

Opublikowano 27.03.2019 9:31 -


Bardzo ciekawa funkcja trafia do Gmaila. Pozwoli ona na wchodzenie w interakcje w wiadomościach z zawartością tych maili. Brzmi niejasno? Przykładowo otrzymujemy maila z ofertą sklepu i możemy przejrzeć jego ofertę, a nawet złożyć zamówienie prosto z Gmaila.

Google obiecał rozwijanie swojej pocztowej usługi i tak też się dzieje. Wszystko dzięki technologii Google AMP. Dzięki tej technologii mnóstwo mobilnych stron internetowych zbudowanych z wykorzystaniem Google AMP, działa znacznie szybciej niż inne witryny. Google postanowiło wykorzystać AMP w Gmailu, na razie jednak w wersji destkopowej, ale docelowo ma obsłużyć również urządzenia mobilne.

Strona Google AMP oczywiście w sposób nazbyt patetyczny opisuje wdrażane funkcje jako „największą rzecz, jaka dzieje się z pocztą e-mail od czasu utworzenia e-maila”. W pewnym sensie jest w tym jakieś ziarno prawdy, ale trzeba pamiętać, że wspomniane interakcje dotyczą głównie wiadomości z ofertami i tymi z transakcjami, które trafiają na naszą skrzynkę od dostawców usług. Nie wpłynie to (przynajmniej na tę chwilę) na wiadomości wymieniane ze znajomymi i bliskimi.

Gmail zadba o nasz czas

Oczywiście w żaden sposób nie umniejszam plusów nowych funkcjonalności. Zdecydowanie posłużą one poprawie komfortu korzystania z Gmaila. Jak zwykle najważniejszym atutem będzie coś, co jest we współczesnym świecie towarem deficytowym. Chodzi o czas. Dostajemy ofertę na maila, spodobał nam się jakiś produkt lub usługa i zamawiamy ją w Gmailu, bez przechodzenia na stronę sklepu, bez straty cennego czasu.

Funkcja może być wykorzystywana przy ofertach sklepowych, hotelowych czy usługowych. To są rzecz jasna przykłady ogólnikowe, możemy również znaleźć zastosowanie funkcji w Dokumentach Google. Odpowiemy na komentarz z pozycji wiadomości, bez otwierania aplikacji. Oczami wyobraźni widzę zastosowanie również w bliskich mi aplikacjach do zarządzania projektami. Bez problemu odpowiemy na pytania, czy też zamkniemy projekt w aplikacjach takich jak Asana, Nozbe czy Trello, nie wychodząc z wiadomości.

Najbardziej powinni ucieszyć się jednak specjaliści od marketingu. Oznacza to dla nich kolejną możliwość na przekonanie klientów do zakupu. Teraz będą mogli jeszcze lepiej personalizować przesyłane do nas maile. Zamiast oferty 4 produktów, otrzymamy tych produktów nieograniczoną liczbę w mailu. Jak? Przykładowo za pomocą karuzeli z produktami. Z drugiej jednak strony oferta będzie bardziej aktualna, bo będzie pozyskiwać w czasie rzeczywistym informacje o aktualnym stanie magazynowym, czy też cenach. Często zdarzało się tak, że zanim przejrzałem maila, oferta dostawcy była już nieaktualna. Z aktualnych informacji nie wynika na razie, czy usługa będzie wspierała od początku płatności, ale myślę, że prędzej czy później dojdzie i do tego.

Jeśli o mnie chodzi, to mówię tak tej funkcji. Jest to bez wątpienia jakiś krok w kierunku rozwoju poczty elektronicznej. Znacznie zaoszczędzi to czas użytkownikom Gmaila, a przypuszczam, że inni dostawcy prędzej czy później pójdą tym śladem i funkcja zyska na popularności. Nie mam informacji w jakim czasie nowe rozwiązanie będzie wdrażane, ale zapewne w ciągu najbliższych tygodni.