Można osadzać Messengera na własnej stronie WWW!

Nowa wtyczka od Facebooka pozwoli na osadzenie Messengera na własnej stronie

Opublikowano 1 tydzień temu - 12


Facebook nie próżnuje i stawia na rozwój Messengera. Tym samym udostępnia Customer Chat, czyli wtyczkę, która znacznie może usprawnić komunikację z klientami naszej marki. Dzięki niej porozmawiamy z osobami zainteresowanymi naszymi produktami nie tylko bezpośrednio, za pośrednictwem facebookowej platformy, ale także za pośrednictwem własnej strony internetowej.

Tak, dobrze pamiętacie. Całość przypomina plugin od Gadu-Gadu - niegdyś ten największy polski komunikator wprowadził podobne rozwiązanie. Byliśmy wtedy świadkami widżetów zalewających strony internetowe, które - czego nie można im odmówić - rzeczywiście wspierały proces komunikacji między klientami a firmą. Pomyślicie: przecież podobne rozwiązanie już dawno było możliwe na Facebooku. Owszem, było, ale nieoficjalnie.

Wtyczka na stronę internetową

Niedawno na oficjalnym blogu Messengera podano, że stworzono specjalną wtyczkę dla komunikatora, którą zamieścimy na naszej stronie internetowej. Dzięki niej - jak już wspomniałem wcześniej- użytkownicy będą mogli porozmawiać z przedstawicielem marki zarówno w aplikacji Messenger, jak i na własnej stronie. Co więcej, między miejscami komunikacji będzie "płynne przejście", przez co nie stracimy kontekstu oraz historii rozmowy. Dzięki takiemu "archiwum", będziemy mogli kontynuować rozmowę niezależnie od czasu i miejsca, z którego wysyłamy kolejną wiadomość.

Nowy facebookowy plugin jest obecnie testowany przez zamkniętą grupę uprzywilejowanych. Wśród partnerów, którzy skorzystają z wtyczki w wersji beta znajdują się m.in. AdoreMe, Air France, Argos, Aviva, Bodeaz, Elves, Goibibo, Keto Mojo, KLM, Mermaid Pillow, Spoqa, Total Activation, Volaris i Zalando. Pozostałe firmy, które są zainteresowane testami wtyczki, mogą zapisać się na listę oczekujących dostępną tutaj, w panelu pomocy Facebooka. Gdy ich prośba zostanie zaakceptowana, przedstawiciele danych marek dostaną odpowiednią notyfikację.

Kiedy nowa funkcja zostanie wprowadzona na szeroką skalę?

Jak to zwykle z Facebookiem bywa: nie wiadomo. Biorąc jednak pod uwagę popularność wszelkich chatbotów i falę popularności Messengera, domyślam się, że rozwiązanie to będzie cieszyło się dużym zainteresowaniem, co niewątpliwie usprawni komunikację z na linii marka-klient.