Nowa usługa CANAL+ jest... fajna, ale nie jest dostępna dla wszystkich

Nowa usługa CANAL+ jest… fajna, ale nie jest dostępna dla wszystkich

Opublikowano 20.05.2020 20:14 -


Dzisiaj pisałem o nowej usłudze CANAL+, która łączy telewizję na żywo z serwisem VOD. Sam czekałem na tą usługę już długo, jestem zadowolony z jej debiutu, przystępuję właśnie do testów, ale… no właśnie. Zawsze musi coś być nie tak.

Tym razem chodzi o dostępność. Wszystko “ładnie, pięknie”: usługa mobilna, można ją wszędzie oglądać, kontynuować oglądanie na różnych urządzeniach. Niestety są ograniczenia, a chodzi o sprzęt. Okazuje się bowiem, że nie na wszystkich telewizorach Smart usługa będzie dostępna.

Jako szczęśliwy posiadacz Samsunga Ultra TV od razu zauważyłem, że CANAL+ w nowej odsłonie nie jest obsługiwany przez system operacyjny telewizorów Samsunga właśnie. Nie mam tu oczywiście pretensji do producenta, ale bardziej do dostawcy usługi, czyli do CANAL+. Jak możemy przeczytać w materiałach promocyjnych C+, aplikacja jest dostępna na Android TV i Apple TV. W moim przypadku ratuje mnie posiadanie właśnie przystawki od Apple. Alternatywą jest AirPlay od Apple, ale nie wszystkie telewizory Samsunga mają obsługę tej funkcji (te z 2019 już bodajże posiadają).

Apple TV – wreszcie w moich rękach, idealne na koronawirusa – wrażenia

Samsung Smart TV – najlepszy autorski OS, ale z ograniczeniami.

System operacyjny telewizorów Samsunga jest uważany za najlepszy wśród autorskich rozwiązań, a firma stale go rozwija. Warto zaznaczyć, że to nie pierwsza sytuacja, kiedy posiadacze Samsungów są pomijani. W momencie premiery Apple TV+ usługa ta nie była dostępna właśnie na Samsungach, które nie obsługiwały apki od Apple. Zmieniło się to po czasie, wprowadzono wtedy aplikację, ale również tylko do najnowszych modeli.

Nie wiem, jak jest z innymi markami – LG dla przykładu. Wiem, że tam jest AirPlay, ale czy to rozwiązanie się sprawdzi na dłuższą metę? Dalej potrzebne będzie dodatkowe urządzenie, w tym przypadku iPhone.

Bez wątpienia jest to nie lada utrudnienie dla posiadaczy nie tylko Samsungów, ale także starszych (2-3 letnich) telewizorów. Nie po to się kupuje TV z 4K, żeby po dwóch latach trzeba było przesiadać się na nowsze modele…

Żywię ogromną nadzieję, że CANAL+ wyjdzie naprzeciw oczekiwaniom użytkowników i nadrobi zaległości, wprowadzając obsługę innych systemów SMART TV.

Wieści z Rozładowani.pl