Nowa strategia Coca-Coli. Sprawdzi się? | DailyWeb.pl

Nowa strategia Coca-Coli. Sprawdzi się?

Opublikowano 2 lata temu - 1


Coca-Cola zmienia swoją strategię marketingową. Od teraz wszystkie produkty sygnowane marką Coca-Cola będą promowane razem pod jednym hasłem: Taste the feeling.

Podejście "one brand" zaprezentowano podczas w konferencji w Paryżu. Zgodnie z jej założeniami produkty takie, jak: Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Coca-Cola Light (znana także jako Diet Coke), Coca-Cola Life i Coca-Cola Zero od teraz będą promowane razem, w jednych kreacjach reklamowych. Ma być to odwołaniem do podstawowych wartości Coca-Coli, a reklamy mają opowiadać jak najmniej o samych produktach - skupiono się bowiem na marce jako takiej.

Czy picie Coca-Coli kojarzy Wam się z przyjemnością, orzeźwieniem, miłymi chwilami w gronie przyjaciół? Jeśli tak, to wspaniale wpisujecie się w nową ideę tej marki. Według niej picie któregokolwiek z wariantów Coca-Coli to przyjemność, która sprawia, że codzienne chwile stają się wyjątkowe. Kampania "Taste the feeling" - w odróżnieniu od jej poprzedniczki, "Open Hapiness" - ma odzwierciedlać zarówno emocjonalne, jak i funkcjonalne aspekty marki.

Widzieliście już nowy spot reklamowy marki? Przedstawia on sytuacje, które większość z nas doświadczyła w swoim życiu - pierwsza randka, pierwszy pocałunek, zabawa z przyjaciółmi. Mi osobiście bardzo się podoba, lubię reklamy w takim stylu. Nie wspominając już o wpadającym w ucho motywie muzycznym. Czy tylko ja mam tak, że do piosenek z reklam Coca-Coli wracam bardzo często? Oceńcie jednak sami:

Przypadł Wam do gustu? Oprócz niego udostępniono sześć innych wersji spotu. Na zakończenie każdego z nich pokazana zostanie cała rodzina produktów Coca-Coli i jej logo. Prócz spotów prezentowanych zarówno w telewizji, jak i w mediach społecznościowych, stworzono także kampanię outdoorową. Rozpocznie się ona z początkiem lutego. Będzie spójna z tym, co pojawia się na spotach reklamowych - Coca-Cola pokaże na billboardach zwykłe chwile, które dzięki niej stają się wyjątkowe. Banery pojawią się zarówno w największych miastach Polski, jak i w miejscowościach, gdzie spędza się ferie zimowe.

Prócz spotów i billboardów, powstał także specjalny landing-page, na którym możemy "gifować uczucia" i udostępnić je w mediach społecznościowych.

image (1)

Na zakończenie, odbiegając nieco od tematu nowej kampanii reklamowej, mam dla Was ciekawostkę. Czyżby poniższy screen to dowód na to, że Coca-Cola wprowadziła też nową strategię komunikacji w mediach społecznościowych? ;-) Ambitnie odpisują na każdy komentarz!

coca-cola