Nowa opcja na Facebooku: posty 3D

Nowa opcja na Facebooku: posty 3D

Opublikowano 22.02.2018 9:45 -


Społecznościowy gigant Marka Zuckerberga wprowadza funkcję, która umożliwi oglądanie trójwymiarowych obiektów bez konieczności instalowania dodatkowych rozszerzeń do przeglądarki. Co oznacza to dla użytkowników? Przede wszystkim nowe wizualne doświadczenia. Co oznacza to dla marketerów? Nowe możliwości i potrzebę wzmożonej kreatywności.

Funkcja wprowadzona przez Facebooka nie wzięła się znikąd - to nowość, która została zapowiedziana na ubiegłorocznej konferencji Oculus Connect. Od jakiegoś czasu użytkownicy największej platformy społecznościowej mogą udostępniać obiekty 3D w standardzie gITF 2.0.

Nie tylko zdjęcia i filmy panoramiczne

Nowy typ postów to przede wszystkim nowe doświadczenia dla użytkowników i większa możliwość interakcji. Do tej pory, jeśli chcieliśmy zobaczyć "coś więcej", było to możliwe za pomocą filmów i zdjęć panoramicznych, które Facebook wprowadził jakiś czas temu. Twórcy platformy mają nadzieję, że nowy typ udostępnianych treści jeszcze bardziej przybliży użytkownikom technologię wirtualnej i rozszerzonej rzeczywiści, na którą świat od jakiegoś czasu stawia.

Jak udostępnić post 3D na Facebooku?

Banalnie - samo udostępnianie niczym nie różni się od zamieszczania zdjęć czy filmów. Jedyne, czego potrzebujemy to plik w odpowiednim formacie, stworzony za pomocą odpowiednich programów. Jak donoszą także użytkownicy aplikacji 3D Connect dostępnej na smartfonach Xperii z serii XZ, istnieje tam możliwość udostępnienia tego typu posta wprost z poziomu aplikacji.

Przykłady postów 3D na Facebooku

Kilka marek już wykorzystało nową funkcję do stworzenia kreacji - to m.in. Lego, fanpage filmu Jurassic World i twórcy gry Clash Royale. Zobaczcie sami:

Touch/pinch Magic Archer’s 3D model to see this Legendary Card up close! Can you find the hidden message...?

Opublikowany przez Clash Royale na 20 lutego 2018

SQUAAAARK! New 3D models on Facebook, you say? Yes please! 😍 Have a play by dragging the below around with your finger or mouse.

Opublikowany przez LEGO na 20 lutego 2018

Jak działają tego typu posty? Wystarczy najechać kursorem na obiekt, przytrzymać i obracać w dowolnych kierunkach.

Inne rodzaje plików 3D w przyszłości

Facebook zapowiedział także, że w przyszłości planuje udostępnić możliwość publikacji innych formatów plików 3D. Nie pozostaje nic innego niż czekać, aż nową funkcję zaczną wykorzystywać marki na szeroką skalę. A opcja ta wydaje się mieć duży potencjał - już widzę katalogi produktów właśnie w 3D, dzięki czemu będziemy mogli obejrzeć wszystkie detale towaru, który potencjalnie zamierzamy nabyć.

Fot. w nagłówku: Reuters/Dado Ruvic