Nowa konsola Microsoftu ma obsługiwać raytracing

Nowa konsola Microsoftu ma obsługiwać raytracing

Opublikowano 24.01.2019 8:31 -


PlayStation 4 i Xbox One pojawiły się na rynku już ponad 5 lat temu, więc nie ma wątpliwości, że konsole następnej generacji (zarówno ta od Sony, jak i Microsoftu) wkrótce zostaną oficjalnie zapowiedziane. Wciąż jednak nie wiemy zbyt wiele o żadnej z nich. Chyba że ostatnie plotki o Xbox okażą się prawdziwe.

Jeżeli mam być szczera, to już na początku zaznaczę, że uważam sprawę za ściemę, ale informacja zdążyła oblecieć już cały glob, więc… Według informacji krążących na jednym z zagranicznych forów nowy produkt Microsoftu ma być prawdziwym potworem i obsługiwać technologię raytracingu (śledzenia promieni). Oto rzekome specyfikacje następcy Xbox One:

CPU: Custom 8 cores / 16 Threads Zen 2 CPU

GPU: Custom NAVI @12+ teraflops

Pamięć: 16GB GDDR6

Dysk: 1TB NVMe SSD @ 1+GB/s

DirectX Raytracing + MS AI

Specyfikacje te miały podobno ukrywać się pod kodem „Anubis” w planach AMD. Informacje zweryfikował użytkownik forum ResetEra o nicku hmqq, który powołuje się na swoje związki z Microsoftem.

Kiedy dowiemy się, czy to tylko randomowe bzdury, czy fakty? Już niedługo. Według plotek bowiem oficjalne informacje na temat nowej konsoli Microsoftu oraz odpowiedzi na wszystkie pytania z cyklu „jak to możliwe?” otrzymać mamy już na Game Developers Conference 2019 (konferencja rozpoczyna się 18 marca).

Wieści z Rozładowani.pl