Nowa funkcjonalność w AdWords - Grupy Kampanii i Cele Skuteczności | DailyWeb.pl

Nowa funkcjonalność w AdWords - Grupy Kampanii i Cele Skuteczności

Opublikowano 1 rok temu -


W interfejsie Google AdWords pojawiła się nowa funkcjonalność, z której ucieszą się na pewno użytkownicy korzystający z różnych rodzajów reklam. Dzięki nowej funkcji mamy możliwość śledzenia i optymalizacji wszystkich naszych kampanii w jednej grupie statystyk.

Grupy Kampanii

Nowa funkcja umożliwia porównanie każdego rodzaju reklamy Google (kampanie produktowe, wideo, sieci wyszukiwania i reklamowe). Grupy kampanii są opcjonalne – możemy dodać kampanię, tylko takie które chcemy porównywać. Niestety są pewne ograniczenia m.in pojedyncza kampania może się pojawić tylko raz w "grupie kampanii" - nie może należeć do kilku grup naraz.
Picture-3

Cele skuteczności

Oprócz pogrupowania kampanii, mamy możliwość ustalenia celów skuteczności. AdWords jest w stanie oszacować czy twoja kampania będzie w stanie osiągnąć zamierzony cel.
W każdej chwili możesz zwiększyć szanse na powodzenia kampanii, dostosowując ustawienia kampanii. Cele skuteczności można edytować w zakładce o dokładnie takie samej nazwie.
Cele możemy ustawić na konkretny przedział czasowy i wartość danych np. jeśli chcemy uzyskać 100 kliknięć – należy powiązać ten cel z jakimś konkretnym czasem. Natomiast, jeśli chcemy wydawać za kliknięcie np. 1 PLN – ustawienie czasu nie jest konieczne.

Dwa rodzaje celów skuteczności

Kliknięcia:

  • średniego kosztu kliknięcia za reklamę (CPC)
  • łącznej liczby kliknięć
  • docelowych wydatków które chcemy wydać w danej kampanii

Konwersje:

  • średniego kosztu pozyskanie – opłata za pojedynczą konwersje (CPA)
  • łącznej liczby konwersji
  • docelowych wydatków które chcemy wydać w danej kampanii