Snapchat zyskuje nową funkcję. Spotlight będzie pokazywać użytkownikom Snapy, które są popularne i viralowe. Jednocześnie najbardziej kreatywni użytkownicy będą mogli otrzymać wynagrodzenie za swoje materiały.
O Snapchacie ostatnio zrobiło się cicho. Widocznie sytuacja TikToka w Stanach Zjednoczonych dała właścicielom aplikacji czas na przemyślenia, zastanowienie się nad nowymi funkcjami i ich testowanie. Ostatnio wprowadzone do Snapchata nowości to obsługa małych aplikacji, czyli Minis, a także zapowiedź możliwości korzystania z utworów muzycznych do nagrywanych filmów. Najnowszy komunikat przedstawicieli Snapchata wskazuje, że w aplikacji pojawi się niebawem ciekawa nowość. Trochę nawiązuje ona do tego, co możemy zobaczyć na TikToku.
Spotlight debiutuje na Snapchacie
Spotlight, tak nazywać ma się nowa funkcja wprowadzona do Snapchata. Dzięki niej ciekawe, angażujące treści będą wyróżniane w obrębie platformy. Warto podkreślić, że autorami tych treści mogą być wszyscy użytkownicy aplikacji. Dla Snapchata nie będzie różnicy, czy materiał został stworzony przez influencera, czy osobę prywatną. Twórcy aplikacji do pokazywania materiałów w ramach Spotlight wykorzystają specjalne algorytmy. Będą one badać zainteresowanie użytkowników, a także popularność i polubienia, jakie zyskują treści. Algorytmy będą również sprawdzać czas spędzony na oglądaniu materiałów. Snapchat wskazuje, że również pomijanie przez użytkowników będzie uwzględniane. Nacisk będzie z kolei kładziony na dostarczanie użytkownikom nowych materiałów, których dotychczas nie widzieli, ale mogą ich zainteresować. Funkcja ma pojawić się w USA, Kanadzie, Australii, Nowej Zelandii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Norwegii, Szwecji, Danii, Niemczech i Francji. Zapowiedziano także, że niebawem Spotlight trafi do kolejnych krajów.
Wynagrodzenie dla kreatywnych użytkowników
Co więcej, Snapchat zamierza wynagradzać użytkowników tworzących materiały i udostępnianych w ramach Spotlight. Codziennie do puli trafia milion dolarów. Będą one podzielone na użytkowników, którzy w ciągu dnia zdobędą największa oglądalność swoich materiałów przez unikalnych użytkowników. Akcja ma potrwać do końca 2020 r.
Wcześniej zapowiadano wprowadzenie utworów muzycznych do filmów
Kilka miesięcy temu Snapchach zapowiadał wprowadzenie opcji korzystania z utworów muzycznych w udostępnianych filmach.
Snapchat nie chce przespać okresu zamieszania wokół TikToka. Jak podaje The Verge, właściciele aplikacji chcą wprowadzić do niej możliwość wykorzystania utworów muzycznych w publikowanych filmach. Według zapowiedzi nowa funkcja miałaby się pojawić publicznie jesienią, a aktualnie testy przeprowadzane są na terenie Australii oraz Nowej Zelandii. Serwis informuje, że użytkownicy będą mogli skorzystać z utworów muzycznych znajdujących się w bazach wytwórni Warner Music Group, Universal Music Publishing Group, a także Merlin.
Źródło: Snapchat