Nike nową reklamą uhonorował Kobe Bryanta

Nike nową reklamą uhonorował Kobe Bryanta

Opublikowano 25.08.2020 9:40 -


Kobe Bryant, gdyby żył, to 23 sierpnia obchodziłby 42. urodziny. Niestety 26 stycznia, wraz z córką Gianną i kilkoma innymi osobami, zginął w wypadku śmigłowca w Calabasas w Kalifornii. Firma Nike, z którą związany był sportowiec, zdecydowała się na wspomnienie legendarnego koszykarza, wzruszającym klipem.

Klipem Mamba Forever Nike rozpoczyna “Mamba Week” – tydzień poświęcony Bryantowi. Wybór daty nie jest przypadkowy. Na 23 sierpnia przypadały urodziny koszykarza, natomiast dzień później mamy najbardziej bryantową datę, jaką możemy sobie wyobrazić. 24 sierpnia ma w sobie bowiem 24 i 8 – dwa numery, z którymi Bryant grał na parkietach NBA.

Półtoraminutowy klip nie jest właściwie hołdem dla koszykarza, ale wartości, które wyznawał, a które przez autorów zostały nazwane „Mentalnością Mamby”. Kobe po zakończeniu kariery jeszcze mocniej zaangażował się w promocję sportu i wyrównywanie szans młodych sportowców. W 2018 roku koszykarz zdobył Oscara za „Dear Basketball”, a także stworzył Młodzieżową Ligę Mamba w okolicach Los Angeles. Film, którego narratorem jest Kendrick Lamar, wzywa do bycia lepszym. Nie ogranicza się to tylko do sportu, ale ogólnie człowieczeństwa. Stąd w klipie pojawiają się sceny z protestów pod hasłem “Black Lives Matter”, które odbyły się już po śmierci koszykarza. Nie są one jednak nachalne i dobrze wkomponowano je w całość.

Istotnym elementem klipu jest wątek ojcostwa i wsparcia dawanego przez koszykarza kobietom. Kobe, ojciec czterech córek, bardzo angażował się, zarówno finansowo, jak i wizerunkowo w rozwój sportu kobiecego. Wspierał WNBA i poszczególne zawodniczki, takie jak na przykład Sabrina Ionescu, która wraz z Sue Bird i Dianą Taurasi pojawiaja się w klipie. Znalazło się tu także miejsce dla innych sportowców, kojarzonych z firmą Nike. Jest to nie tylko Michael Jordan, ale także mniej oczywiste nazwiska takie jak Richard Sherman czy Megan Rapinoe.

Klip został stworzony przez Wieden + Kennedy Portland i wyreżyserowany przez Melinę Matsoukas z Prettybird. “Mamba Week” to nie tylko klip wspominający koszykarza. To także szereg wydarzeń towarzyszących. Wspomniana już Ionescu, absolwentka studiów magisterskich z reklamy i odpowiedzialności za markę, przeprowadzi rozmowę na żywo z legendą WNBA Lisą Leslie, w której wspólnie omówią „Mentalność Mamby” i wpływ Bryanta na rozwijające się sporty młodzieżowe, zwłaszcza kobiet. Pojawią się także inne klipy z gwiazdami sportu, nazywanymi „Mamba Mentors”, a także szereg programów treningowych z logo „Mamba Mentality”. Wreszcie Fundacja Nike przekaże milion dolarów na rzecz Mamba and Mambacita Sports Foundation, która wspiera dzieci z niedostatecznie rozwiniętych społeczności borykających się z barierami finansowymi w sporcie i zapewnia wyrównywanie szans dziewcząt w sporcie.

W NBA 2k20 pojawi się wreszcie WNBA

“Mamba Week” – tydzień poświęcony Bryantowi, to nie tylko okazja do wspominania jednego z najlepszych koszykarzy w historii. To także okazja do kontynuacji działań, które były dla niego ważne. Cieszy mnie, że Nike nie poszedł na skróty, wydając okolicznościowe koszulki czy nowy model lub kolorystykę butów, tylko rzeczywiście postawił na działania, które wspomogą potrzebujących. Z pewnością właśnie tak postąpiłby Kobe.

3 - 5 Sep 2020
Jesteśmy na #IFA2020 - zobacz naszą relację