Czym takim jest redesign? Z pewnością najprościej rzecz ujmując, to zmiana. Z reguły niewdzięczna, czasem niemożliwa, a czasem taka do której można piać z zachwytu, mimo że pozostanie tylko na papierze. Dziś o tej trzeciej, chciałem Wam zaprezentować świetny koncept na zmianę szat jednego z najpopularniejszych dzienników na świecie – The New York Times.
Wygląd strony internetowej dla typowego, popularnego na świecie dziennika jest zawsze przewidywalny. Gdyby zrobić badania tych największych graczy z branży, to jestem pewien, że prezentowałyby się następująco:
- wszechobecny szeryfowy font
- białość, wszędzie białość
- wielki zdjęcie na głównej lub sliderowy odpowiednik
- dużo nieczytelnych i nie do końca jasnych i czytelnych kolumn
The New York Times potwierdza tą regułę, niestety nie łamiąc stereotypów. Oczywiście jest to na swój sposób charakterystyczne i może się nawet podobać, ale UXowcy przy takich tworach pewnie siwieją szybko. Nie brakuje jednak na świecie uzdolnionych ludzi, którzy chcieliby coś zmienić, odwrócić trendy czy je nieco odświeżyć.
O ironio o redesignie NYT pisała niespełna rok temu Agata, jednak to co zaprezentowano tam, mimo, że całkiem interesujące, to jednak dzisiejszej produkcji nie dorasta do pięt. Za całością stoi dwóch panów: Bohdan Kononets i Slavy Kornilov, którzy przygotowali projekt nowego NYT, który będzie stanowić inspiracje dla wielu:
Zaprojektowali oni kompleksowo stronę główną w kilku wariantach, stopki i inne cuda. To co jednak ja kupuje bez zastanowienia, to nagłówki. Cóż można powiedzieć innego jak tylko tyle, że są absolutnie fenomenalne i gdy patrzy się na każdy kolejny, to wydaje się być on jeszcze lepszy od poprzednika? Oczywiście mam świadomość, że w pięknym i idealnym świecie designerów, mają one racje bytu, ale pragmatyzm zawsze sprowadza szybko na ziemię. Nie zawsze się uda dopasować kolorystykę zdjęcia, tak by pasowało idealnie do tła i tworzyło z nim harmonijną całość.
Mimo to wariantów jest wiele, a nasza strona główna dale jest niezbudowana. Nie sądzę byśmy zaczerpnęli isnpiracji w tym zakresie od wspomnianych Panów (przeładowanie i mała czytelność), ale podstronę to będzie trzeba chyba nieco przebudować, dziwnym trafem pojawiło się w głowie kilka nowych pomysłów!
Pełną galerię redesignu znajdziecie na koncie Behance panów Bohdana i Slavy.
PS A tak zupełnie poważnie to zdradzę Wam, że nowy wygląd podstrony DailyWeb jest bardzo podobny do stylistyki jednego z propozycji nagłówków, które znajdziecie w galerii. Jakieś typy? Pokażcie, że nas choć trochę znacie i te nasze oczywiste gusta.