Nie działa aplikacja mobilna IKO. PKO poinformowało o usterce w swoich social mediach, więc nie jest to – tylko mój – odosobniony przypadek.
Poszedłem do sklepu. Szybko wyskoczyłem w czasie pracy po coś do jedzenia i zapomniałem wziąć ze sobą portfela z kartą płatniczą. Zazwyczaj mam ją zawsze przy sobie, jednak tym razem stało się inaczej.
Takie sytuacje się zdarzają, ale wtedy używam aplikacji IKO na smartfonie. Niestety – ku mojemu zaskoczeniu nie mogłem użyć kodu BLIK, bo zalogowanie się do narzędzia płatniczego PKO nie było możliwe. Musiałem wrócić do zakładu pracy po kartę płatniczą lub gotówkę, ale zamiast pójść z powrotem do sklepu, postanowiłem szybko napisać na ten temat szybkiego newsa. Okazuje się bowiem, że nie jest odosobniony przypadek.
Aplikacja IKO nie działa
PKO Bank Polski napisał w poście na Facebooku, że aplikacja IKO nie działa i prowadzone są prace nad naprawą działania aplikacji. To już nie pierwsza tego typu sytuacja. Oczywiście możemy zalogować się do serwisu za pomocą przeglądarki internetowej. Mamy możliwości zapłacenia za towary i usługi za pomocą karty płatniczej.
Jednak – nie wykonamy płatności za pomocą kodu BLIK, bo wygenerowanie czterocyfrowego hasła liczbowego wymaga od nas zalogowania się poprzez aplikację mobilną IKO. Warto mieć zawsze przy sobie kartę płatniczą lub gotówkę.
Niestety – to nie pierwsza tego typu sytuacja, bo już wczoraj firma zarejestrowała losowe problemy. Jednak dziś sytuacja wydaje się poważniejsza, skoro PKO Bank Polski wydał oświadczenie, co sugeruje, że czas oczekiwania na naprawę może być dużo dłuższy.
Co ciekawe – patrząc po komentarzach internautów – problem nie dotyczy każdego użytkownika. Niektóre osoby nie zauważyły problemów w logowaniu się do IKO. Ja niestety nie mogę tego samego powiedzieć. Muszę cierpliwe czekać, aż technicy PKO naprawią problem.