Nie wyrazisz zgody, nie skorzystasz z Facebooka

Nie wyrazisz zgody, nie skorzystasz z Facebooka - jak Facebook dostosuje się do RODO?

Opublikowano 5 miesięcy temu -


RODO - cztery litery, które dla niektórych przedsiębiorców kojarzą się jedynie ze sporym wysiłkiem włożonym w dostosowanie swojej firmy do przepisów, które wejdą w życie już w przyszłym miesiącu, a nie z ochroną danych osobowych użytkowników. Facebook poinformował ostatnio, jakie kroki podejmie, by dostosować swój portal do nowych zasad. Jakie zmiany czekają nas na portalu Marka Zuckerberga?

Jakiś czas temu na łamach DailyWeb Cezary Zapała dokładnie wyjaśnił czym jest RODO i jak przygotować się na nie, jeśli prowadzimy własnego bloga lub stronę internetową. Nie będę więc wchodził teraz w szczegóły całego prawa, a zachęcę Was do lektury tego baaaardzo obszernego materiału:

Okiem PraWWWnika #3: RODO nadchodzi, Sprawdź jak się przygotować i jakie kary Ci grożą jeśli prowadzisz bloga lub stronę WWW

Facebook daje nam wolny wybór

Ostatnia afera z Cambridge Analityca spowodowała, że coraz więcej użytkowników bardzo ostrożnie podchodzi do polityki prywatności Facebooka. Ba, kilku moich znajomych zdecydowało się nawet na usunięcie konta, czy zmianę głównej platformy komunikacyjnej - z Messengera na Telegram czy Signal. Facebook wprowadził już kilka zmian związanych z polityką prywatności, a teraz dostosowuje swój serwis do przepisów RODO, które zaczną obowiązywać już 25 maja. Mark Zuckerberg i jego pracownicy zapowiedzieli, że w najbliższym czasie skierują do użytkowników nową prośbę o zaakceptowanie warunków korzystania z serwisu i przetwarzania ich danych. Ci mogą nie zgodzić się na gromadzenie niektórych informacji na swój temat, ale tylko niektórych.

Nie wyrazisz zgody, nie będziesz mógł dalej korzystać z Facebooka

Portal zapowiedział, że będziemy mogli nie wyrazić zgody na możliwość wykorzystania w celach reklamowych znajdujących się na koncie danych dotyczących naszych poglądów politycznych, życia osobistego, wyznania. Bez żadnych konsekwencji odmówimy także udostępnianie danych pochodzących z serwisów i aplikacji zewnętrznych - mowa tu chociażby o facebookowych wtyczkach zbierających o nas informacje.

Inaczej te kwestie wyglądają, jeśli chodzi o targetowanie reklam na podstawie zachowań użytkowników wewnątrz serwisu. W tym przypadku, jeśli dalej będziemy chcieli korzystać z Facebooka, będziemy musieli zaakceptować ten punkt.

Nowy regulamin już w tym tygodniu

Według zapowiedzi Facebooka w pierwszej kolejności nowy regulamin zostanie przekazany do akceptacji użytkownikom w Europie, później zaś internautom w innych częściach świata. Jak na razie nie wiadomo jednak, czy warunki korzystania z serwisu będą dla nich takie same. Mark Zuckerberg już jakiś czas temu zapowiedział, że nie zamierza wprowadzać RODO poza krajami Unii Europejskiej.