Oficjalnej informacji jeszcze nie było, ale o sprawie informuje Search Engine Journal. Serwis dostał mnóstwo zgłoszeń od osób, które reklamują się na Facebooku, że od pewnego czasu ich reklamy z tekstem na grafice nie są w ogóle odrzucane, kiedy wcześniej było to notoryczne.

W dokumentacji Facebooka pojawiły się nowe wytyczne. Wcześniej mowa była o limicie 20%, a teraz możemy jedynie przeczytać o zaleceniach i o tym, że 20% jest optymalne:

„Zadaniem systemu reklamowego na Facebooku jest wypracowanie jak największej wartości dla ludzi i firm. Dlatego prowadzimy badania i analizujemy opinie społeczności. W ten sposób dowiadujemy się, w jaki sposób różne atrybuty reklamy wpływają na jej skuteczność. Okazuje się, że obrazy zawierające mniej niż 20% tekstu są skuteczniejsze. W związku z tym zalecamy stosowanie krótkiego, jasnego i zwięzłego tekstu, aby przekaz przebił się do świadomości odbiorcy”.

Bez wątpienia jest to bardzo dobra informacja dla wszystkich, którzy reklamują się na Facebooku. Po pierwsze zdejmuje to dziwne ograniczenia, a po drugie znacznie przyspiesza proces zatwierdzania reklam. Często było tak, że reklamę trzeba było kilkukrotnie ładować do serwisu, aż wreszcie moderatorzy ją zatwierdzili uznając, że spełnia wymagania.

źródło: Search Engine Journal


Posłuchaj nas!