Nie tylko Google+. W ciągu ostatnich 13 lat Google uśmierciło 149 produktów




Nie tylko Google+. W ciągu ostatnich 13 lat Google uśmierciło 149 produktów

Opublikowano 27.03.2019 10:14 -


Strona Killed By Google to digitalowe cmentarzysko projektów, które gigant z Mountain View postanowił uśmiercić. A było tego całkiem sporo!

W sumie 147 produktów, wliczając w to 11 aplikacji, 124 usług i 12 projektów sprzętowych. Oto bilans czystek projektowych jakie w ciągu ostatnich ostatnich 13 lat przeprowadziło Google. Już wkrótce, a dokładnie 2 kwietnia, do tego grona dołączą Inbox i Google+. Nieco bardziej złośliwi obserwatorzy dodają, że jest jedynie kwestią czasu, aż na liście znajdzie się także Stadia.

Strona Killed By Google to bezpłatna i otwarta lista zawierająca wszystkie zamknięte projekty giganta. Za jej powstanie odpowiedzialny jest front-end developer Cody Ogden. Jak sam tłumaczy, strona ma na celu upamiętnienie ukochanych produktów, które z często niezrozumiałych przyczyn zostały brutalnie uśmiercone. Podobna lista, przedstawiona w nie mniej dramatycznym tonie, znajduje się także na stronie GCementary.

149 projektów wydaje się całkiem dużą liczbą jak na firmę z zaledwie 21-letnią historią. Lista zabiera nas w nostalgiczną podróż w czasie i przypomina o produktach, o których większość z nas już nie pamięta. Także o tych, w przypadku których zapomnieliśmy już, że za nimi tęsknimy. Wśród nich takie technologiczne perełki jak modułowe smarfony Ara, Google Glass czy też Google Nexus. A także projekty, które zdążyły zyskać sporą sympatię użytkowników jak wspomniany wcześniej Inbox, iGoogle i googlowski skracacz linków. Jest także kilka mniej znanych, choć na pewno nie mniej wartych upamiętnienia, jak m.in. wyszukiwarka szczepionek przeciw grypie Google czy AdSense dla kanałów RSS.

Mi osobiście najbardziej brakuje chyba Picasy. Uśmiercone ponad 3 lata temu oprogramowanie było świetnym organizatorem obrazów, pozwalającym także na podstawową edycję zdjęć. Łza się w oku kręci, gdy pomyślę, że w momencie, kiedy o Instagramie jeszcze nawet nie śniono, filtry z Picasy już koloryzowały zdjęcia wrzucane na NasząKlasę. W chwili zamknięcia projekt miał prawie 13 lat. #pamiętamy

A którego produktu Wam najbardziej brakuje?