Nie ma drugiego takiego producenta jak Nokia. Mamy listę telefonów, które dostaną Android 10

Nie ma drugiego takiego producenta jak Nokia. Mamy listę telefonów, które dostaną Android 10

Opublikowano 28.08.2019 16:07 -


Ostatnie aktualizacje pokazują, że Nokia staje się zalecanym wyborem (razem z Pixel i OnePlus) dla osób oczekujących długiego wsparcia dla swoich telefonów. Co dobre, nie zależy ona od wartości telefonu. Bez znaczenia jest, czy kupiliście telefon za 700 zł, czy za 2500 zł — i tak otrzymacie aktualizację do Androida 10.

Zanim przejdę do harmonogramu wypuszczania wersji dla kolejnych modeli Nokia, chciałbym wspomnieć, że to, co robi HMD Global, należy pochwalić. W końcu aktualizacje bywają problemem u wielu znaczących graczy na rynku. Jest to zrozumiałe, bo przygotowanie aktualizacji dla starych telefonów z niskiej półki się zwyczajnie nie opłaca, ale poza $$$ jest jeszcze siła marki i reputacja. Tutaj HMD Global otrzymuje dużego plusa. Chciałbym, aby tak to wyglądało wszędzie, a nie tylko w Nokia, OnePlus, Google Pixel i urządzeniach dostępnych w ramach Android One.

Android 10 - Harmonogram

Fiński producent rozpocznie upublicznianie aktualizacji do Android 10, zwanego też Android Q, do swoich smartfonów jeszcze w tym roku! Od następnego kwartału (IV kwartał 2019 r.) Nokia 7.1, Nokia 8.1 i Nokia 9 PureView będą pierwszymi modelami, które otrzymają nowego robocika.

Niedługo później cieszyć się będą właściciele modeli Nokia 6.1, Nokia 6.1 Plus i Nokia 7 Plus. Do końca I kwartału 2020 roku zostaną zaktualizowane starsze i słabsze modele jak Nokia 2.2, Nokia 3.1 Plus, Nokia 3.2, Nokia 4.2, Nokia 1 Plus, Nokia 5.1 Plus i Nokia 8 Sirocco. Muszę przyznać, że lista robi wrażenie.

Na szarym końcu znajdują się najważniejsze modele — Nokia 2.1, Nokia 3.1, Nokia 5.1 i Nokia 1 (starsza, która posiadała przy kupnie Androida 8.1 Oreo Go Edition). Otrzymają one Androida 10 do końca drugiego kwartału 2020 r. Czemu uważam, że to one są najważniejsze z tego zestawienia? Bo właśnie one pokazują, jak bardzo Nokia ceni sobie użytkowników.

Choć zdaję sobie sprawę, że taka polityka raczej nie powoduje wzrostów zysku HMD na ten rok, może ona zaowocować w przyszłości. Klient doceniony i zadowolony z produktu raczej niechętnie zmieni markę w przyszłości. Wydaje mi się, że jest to długoterminowy plan, który przynosi efekty, w końcu Nokia jest na rynku i pozostaje rozpoznawalna.

Wieści z Rozładowani.pl