Netflix obraził się na Polskę. Nie będzie darmowego pierwszego miesiąca




Netflix obraził się na Polskę. Nie będzie darmowego pierwszego miesiąca

Opublikowano 21.03.2019 8:14 -


Koniec darmowych pierwszych 30 dni abonamentu w Netflix. Serwis wyłączył w Polsce swoją promocję, która miała pokazywać zalety usługi i zachęcać użytkowników do dalszego korzystania.

Jeszcze niedawno na Netfliksie każdy, kto zarejestrował się w serwisie i podpiął pod swoje konto kartę płatniczą, mógł przez pierwsze 30 dni korzystać z usługi całkowicie za darmo. To się jednak zmieniło.

Teraz ta opcja zniknęła. Podczas rejestracji nie ma żadnej informacji na temat darmowego okresu. W centrum pomocy widnieje natomiast zapis:

W Twoim kraju nie oferujemy obecnie bezpłatnego okresu próbnego. Aby rozpocząć członkostwo, odwiedź witrynę Netflix.com, wybierz plan i preferowaną opcję płatności, wprowadź adres e-mail, wpisz hasło, a potem zacznij oglądać.

Cała sytuacja to prawdopodobnie pokłosie procederu, który od miesięcy ma miejsce w naszym kraju. Chodzi oczywiście o nielegalną sprzedaż kont Netflix.

Jeszcze niedawno na Allegro (teraz zostało to wyraźnie ukrócone) można było znaleźć tysiące aukcji oferujących tańsze dostępy do popularnego serwisu streamingowego. Część z kont pochodziła prawdopodobnie z kradzieży danych, a część powstawała właśnie w ramach darmowego 30-dniowego okresu próbnego.

Netflix oficjalnie nie przyznaje, że wyłączenie promocji ma związek z jakąkolwiek nielegalną działalnością dotyczącą kont. Platforma zapytana o to przez Wirtualne Media odpowiedziała dyplomatycznie:

Testujemy dostępność i czas trwania bezpłatnej wersji próbnej, aby lepiej zrozumieć wartość platformy Netflix dla użytkowników.

Serwis informuje jednocześnie, że takie „testy” prowadzi w różnych lokalizacjach oraz że wyłączenie promocji nie oznacza jej zniknięcia na zawsze. Czy 30-dniowy okres próbny powróci? Zobaczymy. Może jak będziemy trochę grzeczniejsi.