Netflix anuluje subskrypcje, jeśli ponad rok nic nie oglądałeś

Netflix anuluje subskrypcje, jeśli ponad rok nic nie oglądałeś

Opublikowano 28.05.2020 7:55 Aktualizacja: 13.06.2020 13:56 -


Troska o klienta czy może o własny portfel? Netflix będzie anulował subskrypcje osób, które przez ponad rok nic nie oglądnęły.

Ludzie potrafią zapomnieć właściwie o wszystkim. Również o regularnie znikających drobnych kwotach z ich kont. To bardzo ładnie, ze strony Netflixa, że zatroszczy się o takich zapominalskich. Czy może być to spowodowane tylko chęcią zadbania o użytkowników? Niekoniecznie.

Ile w ogóle jest takich osób? Netflix informuje o mniej niż 0.5%. Biorą pod uwagę 161 milionów użytkowników (dane z końca 2019 roku) to pół procenta to około 805 000 osób. Do nich trafią powiadomienia o tym, aby rozważyli anulowanie subskrypcji, ponieważ nie korzystają z Netflixa.

NETFLIX DBA O (budżet) KLIENTA…

Czym może być spowodowana chęć rezygnacji z części zysku. Nie małej, ponieważ te 805 tysięcy generuje jednak sporo milionów zysku. Na pewno w jakiejś mierze jest to podyktowane działaniami PR. Mam jednak pewne przypuszczenia (zapewne nikt ich nie potwierdzi), że jest to spowodowane chargeback’iem. W skrócie osoba, która zorientuje się, że płaci za coś, czego nie używa, swoją kartą kredytową może wystąpić do swojego banku o obciążenie zwrotne. Jest to proces dość czasochłonny, ponieważ tego typu reklamacje muszą być rozpatrywane przez Netflix.

Doczekaliśmy się! CANAL+ łączy telewizję z VOD

Generują więc koszty. Co więcej, jeśli reklamacja zostanie uznana, to naliczane są dodatkowe koszty ze strony banku, które musi pokryć sprzedający. Te różnią się wysokością od 15, do nawet 40%. Doliczając do tego opłatę za samo przetworzenie transakcji oraz koszt czasu potrzebnego na obsługę reklamacji (a ta musi być rozwiązania w dość krótkim terminie) może okazać się, że tacy klienci są dla Netflixa kosztem.

Netflix – czy warto? Omówienie cen, pakietów i konkurencji

Nie wiem, co przyczyniło się do takiej decyzji, ale według mnie jest ona dobra. Jednak większość produktów, w modelu subskrypcyjnym siedzi cicho, gdy z nich nie korzystamy i mogą regularnie pobierać od nas opłatę.

Netflix poinformował również, że jeśli ktoś anuluje subskrypcję, przez kolejne 10 miesięcy może do niej wrócić bez utraty swoich danych (rekomendacji). Przez tyle czasu nasze informacje są przechowywane na serwerach Netflixa.

Źródło: bbc, netflix

Wieści z Rozładowani.pl