Nowe logo krążyło od kilku dni w Internecie. Wyciągnięto je z biuletynu Urzędu Patentowego. Tego typu odkrycia są bardzo popularne, szczególnie w USA. Ostatecznie NBP przyznało się do całej sprawy, zwołując na piątek konferencję prasową.

NBP zmienia logo po 8 latach

Poprzednia zmiana wizerunku, za którą odpowiadał INNO Projekt + NPD, miała miejsce w 2013 roku. Koszt rebrandingu wyniósł 300 tys. zł. Zadebiutował wtedy nowy znak. Kwadratowi, wypełnionemu subtelnym gradientem, towarzyszył logotyp zamknięty w dwóch poziomych kreskach. Największym zastrzeżeniem, które miałem do znaku był fakt, że w sygnecie widzieliśmy skrót NBP pisany krojem bezszeryfowym, a w logotypie pojawiały się szeryfy.

Stare i nowe logo NBP

Nowe logo dziedziczy po poprzedniku tę przypadłość. Znów w sygnecie, tym razem wzorowanym na drzwiach od skarbca oraz monecie, mamy do czynienia z krojem bezszeryfowym, wyposażonym jedynie w ozdobniki na górze znaków, a w logotypie z krojem szeryfowym. Tym razem nazwa instytucji pisana jest kapitalikami. Zmianie uległa także kolorystyka. Zieleń zamieniono na granat i złoto. Całość mimo tej nieścisłości prezentuje się całkiem nieźle.

emblemat nbp

Poza nowym logo zadebiutować ma także nowy emblemat i hasło promocyjne „Dbamy o wartość polskiego pieniądza”. Hasło wraz z nową kolorystyką odnosić się ma do rezerw złota, poczynionych w ostatnich latach przez NBP, mających zapewnić bezpieczeństwo finansowe kraju.

Plus i Polsat zmienią logo

W biuletynie Urzędu Patentowego znajdziemy cztery warianty znaku. Więcej o rebrandingu dowiemy się prawdopodobnie na dzisiejszej konferencji prasowej, na której wystąpić ma prezes Adam Glapiński.


Posłuchaj nas!