Najpopularniejszy gracz Fortnite podpisał kontrakt na własną linię produktów Adidas

Najpopularniejszy gracz Fortnite podpisał kontrakt na własną linię produktów Adidas

Opublikowano 29.08.2019 10:17 -


Streamer Tyler „Ninja” Blevins to bardzo dobrze znana postać w kręgach Fortnite. Popularny gracz, esportowiec, streamer i youtuber, właśnie podpisał kolejny duży kontrakt z poważną firmą. Tym razem chodzi o Adidasa i produkcję odzieży.

Na razie ani Adidas, ani Blevins nie puszczają pary z ust odnośnie szczegółów transakcji, która na pewno nie opiewa na niską kwotę. Wiemy jedynie, że umowa będzie wieloletnia i zakłada wprowadzenie na rynek produktów pod postacią osobnej linii odzieży. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że Adidas twierdzi, że mogą to być zarówno produkty rzeczywiste, jak i wirtualne. Pewnie wielu z Was zastanawia się, kto kupi wirtualne sneakersy, ale ja znam co najmniej kilka takich osób.

To nie pierwsza umowa streamera

Tyler Blevins ma już doświadczenie i podpisał kilka umów. Jest blisko związany z Samsungiem, z którym przeprowadził już kilka udanych akcji. Brał udział w kampanii reklamowej #TeamGalaxy, promował ekskluzywne skórki i emotki do gry nawiązujące do Samsung Galaxy S10, recenzował też specjalne dropy tematyczne Samsunga, które inspirowane były grą.

Oprócz współpracy z Samsungiem ma też w garści kontrakt na milion dolarów z EA (które dostał za promocje Apex Legends). Od dawna jest też częścią eksportowego teamu Redbull i ma z nim umowę sponsorską. Jego przychody to też w dużej mierze reklamy z YouTube (nawet 4 miliony dolarów rocznie) oraz wpływy ze streamingu na Twitch. Ninja już dawno temu przyznał się, że sam Twitch przynosi mu 20000 dolarów dziennie. Niedawno wydał też książkę, w której opisał swoją drogę na szczyt.

Nie tylko Ninja

Ninja nie jest wyjątkiem, a my musimy się przyzwyczaić, że esport będzie prędzej czy później przynosił zawodnikom dochody podobne do tych z pierwszych ligi piłki nożnej, czy koszykówki. Potencjał ten zauważyły też firmy, które chcą być coraz częściej promowane przez graczy.

Przykładem tego może być Nike i ich umowa na koszulki z chińskiej League of Legends Pro League. Następną firmą jest też K-Swiss. Duża firma obuwnicza założona w Kalifornii w 1966 roku podpisała umowę i stworzyła linię obuwia z drużyną The Immortals. Powiem szczerze — według mnie to jeden z najciekawszych ich produktów!