Najpierw nowe ING, a mBank z nowym serwisem informacyjnym | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

Najpierw nowe ING, a mBank z nowym serwisem informacyjnym

Opublikowano 2 lata temu - 7


Wygląda na to, że końcówka listopada to gorący moment dla usług bankowych, a dokładniej do sposobu ich opakowania. Mowa tutaj o bankowości elektronicznej i zmianach, które nadchodzą w najbliższym czasie. Najpierw swój nowy interfejs wszystkim swoim użytkownikom udostępnił ING, o czym informował Was ostatnio Łukasz na Facebooku. Całość wygląda dość smacznie. Teraz czas na mBank, który jakby w odpowiedzi na ING zaprezentuje nowy interfejs serwisu informacyjnego już 29 listopada.

12273632_980390811999674_3648688655628356115_o

Stojąc przed wyborem nowego banku dla siebie, po tym jak Inteligo osiadło na laurach, miałem spory problem. Rozważałem przejście do ING lub właśnie mBanku. Oferty były do siebie bardzo zbliżone, jednak to co dla mnie dwa banki rozróżniało dość zdecydowanie i co dla mnie nie pozostawało bez znaczenia, to interfejs samej bankowości elektronicznej. Oczywiście uczciwie muszę dodać, że kilka innych drobiazgów przeważyło na korzyść mBank i tak stałem się ich... zadowolonym klientem. W tamtym czasie interfejs ING był dla mnie zdecydowanie gorszy od tego w mBanku.

Patrząc na zrzut, który udostępnił Łukasz teraz całość robi spore wrażenie. W końcu wygląda tak, że pewnie gdybym dokonywał decyzji ponownie i skupił się na samym interfejsie, to ten od ING by zdecydowanie wygrał z konkurentem. Mbank postanowił wyjść na przeciw i zgodnie z mejlem, który otrzymałem, zapowiedział zmiany już 29 listopada.

Zmiany mają dotyczyć serwisu informacyjnego, serwis transakcyjny pozostanie bez zmian.

Czego nowego możemy się spodziewać? Jak zaznaczają przedstawiciele banku, przede wszystkim nowy serwis informacyjny będzie w pełni responsywny. To w praktyce oznacza, że będzie on działał sprawnie na wszelkich rozmiarach ekranów niezależnie od urządzeń desktopowych czy mobilnych.

Przede wszystkim (dzięki zastosowanej technologii Responsive Web Design) strona będzie teraz automatycznie dostosowywać się do układu i rozmiaru urządzenia, na którym będzie wyświetlana. Pozwoli to uniknąć konieczności powiększania niewidocznych wcześniej fragmentów tekstu, gdy strona jest uruchamiana np. na smartfonie.

zaloguj2.jpg

Prócz tego pojawi się nowa, bardziej funkcjonalna wyszukiwarka.

Dzięki nowej wyszukiwarce poszukiwane informacje będą jeszcze prostsze do odnalezienia. Wyszukiwarka nie tylko uszereguje znalezione treści proponując jako pierwsze te najbardziej aktualne, ale także podpowie dalszą część wyszukiwanego hasła.

Co ponad to? Przearanżowane zostanie menu w serwisie, w taki sposób, by było ono bardziej przyjazne:

Zadbaliśmy o nowy układ treści na stronie, dzięki któremu informacje będą prezentowane w jeszcze bardziej przejrzysty i klarowny sposób.
Kategorie główne menu (np. Karty), zostały dodatkowo podzielone na podkategorie (czyli karty debetowe, kredytowe, walutowe). Proponujemy też zupełnie nową wyszukiwarkę placówek, bankomatów i wpłatomatów. Dostarczy ona nie tylko informacji o lokalizacji obiektu, ale także pozwoli na sprawdzenie godzin i zakresu pracy.

Wszystkie pozostałe drobiazgi znajdziecie tutaj. Ciekawe kiedy zmiany dosięgną serwisu transakcyjnego? Nie jest najgorszy, ale wymaga zdecydowanie doszlifowania.