19.09.2016 20:02 | Aktualizacja: 24.01.2023 20:47

Mozilla coraz bliżej nowego logo – co by nie wybrali, będzie dramat

Bardzo podoba mi się pomysł Mozilli, na to by oddać swoje logo w ręce ludu. A dokładnie, by to lud stworzył i wybrał to najbardziej właściwe. Idea co do zasady bardzo szczytna, ale skutki mogą być opłakane. Właśnie przedstawiono finałową czwórkę i dla mnie wybór, to jak między dżumą a cholerą.

mozilla dino
Nowe logo Mozilli stworzone przez internautów – zobacz 7 finalistów

Nowe logo Mozilli stworzone przez internautów – zobacz 7 finalistów

Mozilla w czerwcu tego roku wpadła na bardzo ciekawy pomysł odświeżenia swojej identyfikacji wizualnej. Aby to zrobić, zatrudnili profesjonalną agencje reklamową internautów. Open-source w każdym calu. Obecnie firma zaprezentowała 7…

Stosunkowo niedawno Mateusz pisał o finałowej siódemce zgłoszonych propozycji. Mozilla zastrzegła sobie oczywiście prawa do modyfikacji czy wprowadzania zmian, w finale czego otrzymaliśmy na koniec cztery ostateczne propozycje. Na myśl pierwsze co w tej sytuacji przychodzi mi piękny, analogiczny i górnolotny pomysł na logo miasta Ustroń, o którym Wam pisaliśmy.

Nowe logo Ustronia wybrane w konkursie – było ambitnie, a skończyło się jak zwykle

Nowe logo Ustronia wybrane w konkursie – było ambitnie, a skończyło się jak zwykle

Nie ukrywam, że z wielką nadzieją patrzyłem w kierunku organizatorów konkursu na logo Ustronia. W końcu po tak wielu nieudanych i spektakularnych klęskach jak przypadek logo województwa pomorskiego, uwierzyłem że…

Było w czym przebierać. Były pomysły bardziej zabawne, masa średniaków, ale były i takie, które nie powstydziłaby się żadna renomowana agencja. Oczywiście skończyło się jak zwykle w naszym kraju i nawet grono komisji dokonującej ostatecznego wyboru (przedstawiciele znający branże), to niestety nie obyło się bez typowego logo z którego znane są samorządy.

Mozilla chyba także zrobi sobie kuku na koniec, bo patrząc na to, kto dotarł do samego finału, to łapie się za głowę i szczerze zastanawiam się czy w samej Mozilli nie jest podobnie. Odnoszę wrażenie, że Mozilla już zdecydowała się na wybór niebieskiej wersji, musiała tylko dla kontrastu dobrać słabszą konkurencję, co by głosowanie przebiegło jednogłośnie.

johnson_banks_mozilla_its_nice_that_li

Pierwszy projekt, dinozaur. Dobrze, że autor tak podpisał swoją kreację, bo zachodziłem w głowę, co właściwie czerwone cudo ma symbolizować.

Płomyk i rozgwiazdy, to jakaś abstrakcja, której mózg nie jest w stanie objąć. Jeśli wszystkie uznamy za dramatyczne, to niebieskie jest po prostu słabe, ale wyróżniające się w stawce.

mozilla-protocol2

Być może jestem zbyt krytyczny wobec całości, przynajmniej patrząc na komentarze pod całym procesem wyboru nowego logo. Niemniej mam wrażenie, że żadna z tych propozycji zwyczajnie nie zasługuje na to by reprezentować tak bardzo rozpoznawalną markę. Co gorsza, szczerze mówiąc, to uważam, że ich poprzedni branding był zdecydowanie lepszy niż wszystkie te kulfony powyżej, razem wzięte.

mozilla-logo-wordmark-red

Lub co lepsze odswieżyć nieco font, nieco przypudrować noska dinozaurowi i przywrócić do życia?

mozilla_dinosaur_head_logo