25.02.2021 12:03 | Aktualizacja: 25.02.2021 12:03

Morele zmienia logo i odświeża wizerunek

Sporo dzieje się ostatnio w kwestii identyfikacji wizualnych. Najnowszą świeżynką jest nowy wizerunek sklepu Morele.net.

morele top

Morele.net, a właściwie już Morele, to założony w 2000 roku polski sklep internetowy, działający w segmencie elektroniki użytkowej. Po dwudziestu latach firma zdecydowała się na zmianę logo i odświeżenie wizerunku. Całość wypracowana została wspólnie z agencją 180heartbeats + Jung v Matt.

Ceneo zmienia logo i odświeża stronę

Ceneo zmienia logo i odświeża stronę

Lider polskiego rynku porównywarek cen – Ceneo, właśnie odświeżyło swoją witrynę, w wersji desktopowej. Przy okazji zmieniono także logo. Ceneo.pl to obecnie najpopularniejsza w Europie porównywarka, którą każdego miesiąca odwiedzają…

Do tej pory sklep Morele.net, bo takiej formy nazwy używała firma, reprezentowany był przez logo składające się z sygnetu, w którym widniała czerwona kropka, z wyciętą w niej literą „m” i nazwy sklepu wraz z domeną. Charakterystyczną cechą logotypu, poza rozróżnieniem nazwy od domeny, za pomocą różnej grubości kroju pisma, było znaczne ograniczenie odstępu międzyliterowego. Dla mnie był to raczej bug, niż ficzer.

morele net zmienia logo
Morele zmienia logo i odświeża wizerunek 22

W nowym logo, poza sygnetem, w którym widnieją trzy połączone pomarańczowe kropki (morele?) i nazwą sklepu, z której zniknęła zarówno domena, jak i kłujący w oczy kerning, pojawił się także claim „zakupy online to pestka”. Claim w mojej ocenie bardzo trafny. Całość prezentuje się całkiem nieźle, choć jak przystało na tego typu zmianę, internauci mają odmienne zdanie.

morele identyfikacja
Morele zmienia logo i odświeża wizerunek 23

Jednym z celów rebrandingu jest zwiększenie rozpoznawalności marki wśród osób zainteresowanych zakupem elektroniki w Internecie oraz zbudowanie wizerunku wyraźnie wyróżniającego firmę na tle konkurencji. Nowa kolorystyka, oparta na stonowanych beżu i brązie oraz agresywnym pomarańczu, z pewnością pomoże w odróżnieniu się od innych sklepów. Wprawdzie pomarańcz to kolor kojarzony z Ceneo czy Allegro, jednak Morele zadbały, byśmy/ wchodząc na stronę, od razu wiedzieli, z jakim sklepem mamy do czynienia.

Rebranding, przygotowany wraz z agencją 180heartbeats + Jung v Matt, znaną między innymi z genialnych reklam OLX z Januszem Chabiorem, poza logo i claimem, obejmował także stworzenie platformy komunikacji marki z klientem. Współpraca między agencją a firmą została nawiązana w drodze przetargu. Powyżej możecie zobaczyć kilka nowych grafik, które pojawiły się na fanpage’u sklepu. Ja tego nie kupuję, jednak prawdopodobnie nie jestem w targecie sklepu.

Świetna reklama OLX z Januszem Chabiorem i Janem Fryczem – w Internecie nie bądź głupi

Świetna reklama OLX z Januszem Chabiorem i Janem Fryczem – w Internecie nie bądź głupi

Za każdym razem, kiedy muszę coś wystawić na OLX, robiąc porządki z elektroniką, przechodzi mnie dreszcz grozy. Wszystkie te niesamowite oferty, pisane łamaną polszczyzną, proszące o cenę ostateczną i przesłanie…

Zmiana wizerunku sklepu Morele to kawał porządnej roboty. Mimo dość kontrowersyjnego logo, całość broni się spójnością i jakością wykonania. Nie do końca kupuję sposób komunikacji marki, jednak wydaje mi się, że oddani fani sklepu, przyzwyczaili się do komunikacji za pomocą memów i ich mniej poważnych treści.