Monotype to kultowa firma, zajmująca się projektowaniem krojów pism. W swoim portfolio ma ona takie fonty jak Helvetica, Times New Roman czy Arial. Wczoraj ogłoszono, że znalazła ona nabywcę, który za akcje firmy zapłaci prawie miliard dolarów.

O Monotype pisaliśmy na DailyWebie między innymi przy okazji prezentacji fontu Alibaba Sans od Alibaby (właściciela Ali Express), czy nowej odsłony Helvetiki. Poza tym kultowym krojem firma ma w swoim portfolio takie fonty jak między innymi Arial, Times New Roman, Akzidenz Grotesk czy Gill Sans.

Monotype – sprzedane

Firma, mająca korzenie w 1887 roku, posiada też spory zespół specjalistów, którzy ciągle pracują nad nowymi krojami. Monotype, poza współpracą z Alibabą, tworzyła również kroje dla Toyoty, Santandera czy Premier League. Firma dołożyła także swoją cegiełkę do google’owskiego projektu Noto, polegającego na stworzeniu uniwersalnego kroju pisma dla ponad 800 języków z całego świata.

Helvetica Now – Monotype zaprezentowało lifting legendy

Monotype jest także właścicielem sklepu MyFonts, w którym można znaleźć ponad 130000 różnych fontów. Jest to jeden z najpopularniejszych sklepów z fontami w Internecie. Sam dość często z niego korzystam, a to ze względu na liczne promocje, w których można znaleźć ciekawe rodziny frontów w obniżonych cenach, albo pojedyncze kroje zupełnie za darmo.

Alibaba Sans – poznaj darmowy font od właściciela AliExpress

HGGC zapłaci spółce 19,85 dolara za jedną akcję. To o prawie 4 dolary więcej od ostatniego kursu akcji firmy, notowanej na Nasdaq pod hasłem TYPE, który wynosił 16,16$. Ostateczna kwota transakcji wynieść ma 825 milionów dolarów. To dość sporo, jak na firmę, która w zeszłym roku rozliczeniowym wygenerowała 10,3 miliona dolarów zysku, przy przychodach kształtujących się na poziomie 63,2 miliona dolarów.

Monotype był liderem na rynku przed erą cyfrową, jednak i w niej poradził sobie całkiem nieźle, głównie dzięki współpracy z wielkimi markami. Ciekaw jestem, jak przejęcie firmy wpłynie na dalsze funkcjonowanie firmy, a także jak odbije się to na końcowych nabywcach, takich, jak ja. Mam nadzieję, że w związku z przejęciem fonty od Monotype nie podrożeją i że firma, w celu maksymalizacji zysków, nie przerzuci się na obsługę jedynie klientów korporacyjnych.