Microsoft pracuje ostatnio dużo pod kątem projektowym. Dziś przyszło nam zapoznać się z nowym znakiem Binga – przeglądarki giganta z Redmond.

Do tej pory Bing reprezentowała mała litera „b”, złożona z jednej kanciastej wstęgi. Logo miało domyślnie zielony kolor, jednak zdecydowanie częściej funkcjonował w kolorze białym. Związane jest to z faktem, że w wyszukiwarce Microsoftu, bardzo często dodawane są w tle zdjęcia.

stare i nowe logo Binga

Nowe logo Binga jest podobne do poprzedniego. Jest to także zawinięta w „b” wstęga, tym razem na kształt innych nowych ikon Microsoftu, jest ona bardziej zaokrąglona. Jest to związane z lansowanym przez firmę z Redmont Fluent Designem, którego właśnie te obłości są wyznacznikiem. Nie wiemy na razie, w jakim kolorze będzie nowe logo Binga, bo zdążyło ono zadebiutować jedynie w przeglądarce, gdzie tradycyjnie jest białe i prezentowane na tle ciemnego zdjęcia. Nowy znak wydaje się dość niedopracowany, gdyż możemy dostrzec minimalne odstępy między poszczególnymi elementami, co z pewnością nie powinno mieć miejsca.

Nie rozumiem zasadności takich zmian – czyli Bing z nowym logo

W 11-letniej historii marki Bing to już trzecia zmiana logo. O poprzedniej pisał dla Was Sebastian, nie do końca rozumiejąc zasadności zmian. Ja również uważam, że firma spokojnie mogła pozostać przy znaku z 2013 roku, jednak rozumiem, że logo wyszukiwarki powinno być jak najbardziej spójne z innymi markami firmy Microsoft.

Nowe logo wyszukiwarki Microsoftu na razie zadebiutowało w USA. Nie był to szumny debiut. Nowe, trochę niedopracowane logo, pojawiło się cichcem w wyszukiwarce, bez żadnych dodatkowych wyjaśnień. Dobrze, że Microsoft dba o spójność, jednak zmienianie znaków wszystkim swoim produktom, co dwa trzy lata, nie świadczy o firmie dobrze. A Wy jak oceniacie zmianę logo Binga?


Posłuchaj nas!