Sztuczna inteligencja, czyli AI to bez wątpienia temat, który powinien co chwilę powtarzać każdy szanujący się biznes, oparty o technologie. Wydaje się, że Meta właśnie to sobie uświadomiła i rozpoczęła niezwykle intensywne działania, które mają udowodnić, że wcale nie przespali wielkich zmian. Co nowego szykuje dla nas Facebook?

Niełatwe wyzwanie przed portalami społecznościowymi, które muszą dosyć sprawnie uwijać się z ogłaszaniem wszystkich nowinek opartych o AI. No bo jak tu nie być częścią tej zmiany, skoro wszyscy nagle rozwijają swoje własne projekty i programy oparte o sztuczną inteligencję?

AI

Meta rozwija własny model AI

Firma Meta ogłosiła trwające prace nad własnym modelem przetwarzania językowego, który ma wesprzeć twórców w tworzeniu treści i podsumowaniu informacji z postów. LLMMA, czyli Large Language Model Meta AI (tu: duży model językowy AI?) będzie autorskim rozwiązaniem twórców Facebooka, a docelowo ma być na otwartej licencji i dostępny dla wszystkich. Co to oznacza dla twórców? Zapewne w niedalekiej przyszłości nie będzie już tak łatwo odróżnić się swoimi postami, jeśli wszystkie będą generowane i tworzone przez ten sam model. A od tego pomysłu, już niedaleko do generowania za pomocą sztucznej inteligencji grafik, a nawet nowych wirtualnych twórców.

Nowe projekty Meta mają nadążyć za zmianą

Firma Meta nie może zjednać sobie w dalszym ciągu reklamodawców, którzy stracili niemal większość niezbędnych do pracy narzędzi, w wyniku wprowadzania zmian w systemie IOS związanych z prywatnością. Od tego momentu, jakiekolwiek działania reklamowe kierowane na użytkowników Apple, to praktycznie wkładanie pieniędzy w czarną dziurę, bez gwarancji jakiegokolwiek efektu. Pojawiały się chaotyczne próby wprowadzania dziwnych formatów reklamowych jak Advantage+, które nie zostały przyjęte zbyt ciepło. Cały koncept tej reklamy ma opierać się na uczeniu maszynowym, co sprowadza rolę specjalisty do wciśnięcia przycisku „start” i „stop”, jeśli chodzi o czuwanie nad kampanią.

„Turbodoładowanie” AI

Mark Zuckerberg ogłosił nowy rozdział w historii firmy Meta. Rok 2023 nazwał „rokiem efektywności” a wszystkie zapowiadane produkty, bazujące na AI mają być „turbodoładowaniem”. Co może to oznaczać? WhatsApp, Messenger oraz Instagram będą wspierane przez nowy model językowy rozwijany przez firmę Meta, dzięki czemu zapewne tworzenie postów i grafik będzie w większym stopniu automatyczne. Nie do końca wiadomo, co Zuckerberg miał na myśli w swoim poście, ale wyraźne informowanie o rozwijaniu produktów opartych o AI, to raczej konieczność w tak konkurencyjnym środowisku technologicznym. Gorzej o unikalność i oryginalność nowych pomysłów, ale może Meta jeszcze nas zaskoczy.

Facebook ma już 19 lat i ciągle rośnie. Meta chwiali się tym, że FB gości w ciągu dnia ponad 2 mld użytkowników