Audyty, poprawki, planowanie postów, chwytliwe copy, wielokanałowe kampanie – to codzienność specjalistów od social media. Ale nic nie działa lepiej niż naturalny viral, co udowodniła ostatnio jedna z restauracji w podkarpackim Przeworsku.

Jeszcze nie wiemy, jakie dokładnie intencje stały za tak bezpośrednim tonem wpisu (napisaliśmy w tej sprawie do właścicieli), ale restauracja Avocado w nocy z wtorku na środę napisała na Facebooku do swoich klientów: „DLA WSZYSTKICH KTÓRYM NIE SMAKUJE NASZE JEDZENIE .NIE PODOBA SIĘ TO WYPIERDALAĆ!!!”.

Cóż, trzeba przyznać, że na tle wyświechtanych formułek i grzecznych tekstów, jakie dominują obecnie na firmowych fanpage’ach, jest to na pewno powiew świeżości. Trudno odmówić właścicielom odwagi, bo taki ton wielu osobom może nie przypaść do gustu.

https://www.facebook.com/AvocadoPrzeworsk/posts/2667455613371178

W tym wypadku stało się jednak inaczej. W środę od samego rana rzesze użytkowników Facebooka zaczęły udostępniać post, doceniając jego jasny i emocjonalny przekaz. Media społecznościowe oszalały na jego punkcie i po 14 godzinach od publikacji zyskał on ponad 10 tys. reakcji, 1,4 tys. komentarzy i prawie 900 udostępnień. Jest to nie lada wynik jak na małą lokalną restaurację.

avocado przeworsk – Media społecznościowe oszalały

Co bystrzejsi administratorzy Facebookowych fanpage’y podchwycili viral, budując na nim real-time marketing dla swoich marek. Oto kilka przykładów:

https://www.facebook.com/allegro/posts/10157057575358108

https://www.facebook.com/xkompl/posts/3010975782285997

https://www.facebook.com/PlayStationPolska/posts/2857231481010991

I cóż, my też skorzystaliśmy ;)

https://www.facebook.com/dailyweb/posts/2805197179519019

Aktualizacja: post został usunięty z Facebooka [*] W komentarzach pojawiły się głosy, że rzekomo doszło do włamania na konto pizzerii.