Masz kartę Revolut? Firma zmienia regulamin i wciska zgodę marketingową

Masz kartę Revolut? Firma zmienia regulamin i wciska zgodę marketingową

Opublikowano 6.11.2019 14:18 -


Karta Revolut podbiła rynek. Wiele osób ceni sobie elastyczność oferty i to, że w wielu miejscach płacić można bez prowizji za przewalutowanie i zbędnych, dodatkowych opłat. Niestety taka sielanka nie mogła trwać wiecznie i pojawia się pierwsza poważniejsza skaza na usłudze.

Revolut jest brytyjską firmą, oferuje klientom rachunki bankowe w aplikacjach. Nowa polityka prywatności zakłada zgodę użytkowników na udostępnienie danych osobowych w „celach marketingowych”.

Z usługi korzysta już prawie 5 milionów osób. Bezpłatnie można korzystać z wymiany 24 walut na całym świecie. Oczywiście są limity transakcyjne, ale i tak do tej pory taki model był opłacalny dla użytkownika. Oczywiście, jak komuś było mało, to mógł wykupić dodatkowe plany abonamentowe. Zmiana regulaminu niesie za sobą istotne opłaty. Nie są to opłaty finansowe, ale w dzisiejszych czasach dane są warte niż cokolwiek innego. Sprytne posunięcie firmy, nie mam co do tego wątpliwości.

Revolut zmienia politykę prywatności

W nowej polityce prywatności jest zapis, który obejmuje „udostępnianie danych klientów platformom reklamowym i analitycznym do celów marketingowych”.

Informacja taka pojawiła się w specjalnym oświadczeniu firmy. Istotne jest, że nowe zasady wchodzą od razu w życie, a można z takiej zgody zrezygnować tylko na wyraźne życzenie. Revolut rozesłał do swoich klientów maila o następującej treści:

„Chcielibyśmy poinformować Cię o niektórych aktualizacjach naszej polityki prywatności i polityki dotyczącej plików cookie. Jeśli masz jakieś pytania, nie wahaj się skontaktować z naszym zespołem pomocy technicznej za pośrednictwem czatu w aplikacji.

Aktualizujemy naszą politykę prywatności, aby zawierała informacje o sposobie udostępniania danych osobowych:

(i) biura kredytowe, które pomogą nam lepiej ocenić twoją sytuację finansową; i

(ii) platformy reklamowe i analityczne do celów marketingowych,

oraz wyjaśnić, w jaki sposób możesz zrezygnować z udostępniania tych danych w dowolnym momencie, jeśli chcesz. Zaktualizowaną politykę prywatności można znaleźć tutaj.

Aktualizujemy również naszą politykę plików cookie, aby określić bardziej szczegółowe informacje na temat używanych przez nas plików cookie i aby ułatwić zarządzanie preferencjami plików cookie lub zrezygnować, jeśli chcesz. Zaktualizowaną politykę dotyczącą plików cookie można znaleźć tutaj.

Zmiany zostaną wprowadzone w życie za tydzień, 5 listopada 2019 r.

Miłego dnia.

Team Revolut ”

Polityka Revolut a RODO

Użytkownicy zaczęli odpisywać na takie maile z pytaniem, jakie dokładnie dane zostaną udostępnione. Robią to w myśl RODO, które obowiązuje w Unii Europejskiej. Revolut ma 30 dni na odpowiedź każdemu z osobna.

Oczywiście kwestią sporną jest fakt, że Revolut nie daje możliwości podjęcia decyzji, od razu zakłada naszą zgodę. Dopiero na wyraźne życzenie zgoda jest wycofywana. Potwierdza to zapis w polityce prywatności:

„Możesz zrezygnować z tego, korzystając z usługi pomocy za pośrednictwem aplikacji Revolut lub wysyłając wiadomość e-mail do naszego inspektora ochrony danych na adres podany powyżej”

Jak takie zmiany przełożą się na popularność usługi? Na pewno wiele osób zrezygnuje z takich zgód marketingowych, ale zakładam, że większość odpuści temat, nawet nie będąc świadomym problemu.

źródło: reclaimthenet.org

Wieści z Rozładowani.pl