Finansowy gigant Mastercard poinformował, że wprowadza nowe karty płatnicze przeznaczone dla osób niewidomych i niedowidzących.

Wady wzroku to utrudnienie, z którym mierzy się ok. 2,2 miliarda ludzi na całym świecie. MasterCard postanowił nieco ułatwić im życie, wprowadzając karty płatnicze ze specjalnymi wcięciami.

Karta Mastercard Touch Card to właśnie produkt przeznaczony dla niewidomych i niedowidzących. Niewiele jest skutecznych sposobów na to, by osoby niedowidzące mogły szybko zorientować się, czy trzymają w ręku kartę kredytową, debetową, czy przedpłaconą – zwłaszcza że coraz więcej kart ma płaskie wzory, bez wytłoczonych nazw i numerów.

Karta kredytowa, debetowa i przedpłacona – każda z innym wcięciem

Touch Card Mastercard mają nacięcia na boku, aby ułatwić rozpoznanie karty wyłącznie za pomocą dotyku. Nowe karty kredytowe Touch Card mają okrągłe wycięcie, karty debetowe – szerokie, kwadratowe wycięcie, a karty przedpłacone – wycięcie trójkątne. Ten standard został dostosowany do terminali płatniczych i bankomatów, dzięki czemu można go wdrożyć na dużą skalę.

mastercard touch card dla niewidomych
Mastercard Touch Card – nowy standard kart płatniczych z wcięciami dla osób niewidomych i niedowidzących

Koncepcja Mastercard została zweryfikowana i zatwierdzona przez organizację Royal National Institute of Blind People w Wielkiej Brytanii (RNIB) oraz VISIONS/Services for the Blind and Visually Impaired w Stanach Zjednoczonych. Kartę współtworzyła IDEMIA, firma zajmująca się technologią identyfikacji, która opracowuje mobilne prawa jazdy i biometryczne karty płatnicze.

Mastercard dba o inkluzywność

Mastercard w punktach sprzedaży na całym świecie wprowadza także dźwiękową identyfikację płatności (tzw. sonic brand), która ma potwierdzać wykonanie transakcji.

Touch Card to kolejny krok firmy w stronę większej inkluzywności kart płatniczych. Wcześniej firma wprowadziła rozwiązanie True Name, zaprojektowane z myślą o wspieraniu osób transpłciowych i niebinarnych. Zobowiązaniem firmy jest bowiem nie tylko przeciwstawianie się nierównościom, ale też stanie na czele zachodzących zmian.

Mastercard usuwa napis ze swojego logo, zmiana trendów?