Marketing automation. Chcesz się go nauczyć i zdobyć certyfikat? Nic prostszego | DailyWeb.pl

Marketing automation. Chcesz się go nauczyć i zdobyć certyfikat? Nic prostszego

Opublikowano 2 miesiące temu - Akcja Partnerska


Pytają nas o to podczas rozmów o pracę. Chcą wiedzieć, jakie znamy najnowsze trendy w marketing automation. Fajnie by było gdybyśmy jednocześnie sypali przydatnymi case'ami jak z rękawa. A najlepiej jeśli na potwierdzenie tego wszystkiego mamy jeszcze certyfikat. Niemożliwe?

Zajmując się marketingiem internetowym, niemożliwe jest dziś nie usłyszeć hasła "automatyzacja". Marketing automation z "amerykańskiej nowinki" trafił już na usta nie tylko marketingowych praktyków, ale i przedstawicieli firm, którzy szukają nowych sposobów na dotarcie do klientów. Z drugiej strony znajomość tego tematu jest także ceniona w rekrutacji. Ba, trudno obecnie wyobrazić sobie dzisiaj CV internetowego marketingowca, które choć w minimalnym stopniu nie zahaczałoby o marketing automation.

Certyfikaty z marketing automation - czy to w ogóle możliwe?

Sprawa jest jednak o tyle trudna, że takie umiejętności najlepiej potwierdzić oficjalnym dokumentem, jakimś "znakiem jakości". I o ile np. SEO-owcy mogą sobie zrobić certyfikat Google z AdWords czy Analyticsa, tak w przypadku marketingowców marketingu jest już trochę trudniej.

A w zasadzie to "było trudniej". GetResponse uruchomiło bowiem platformę, dzięki której właśnie taki certyfikat m.in. z marketing automation można uzyskać. Wszystko odbywa się w formie interaktywnego kursu z webinarami, po obejrzeniu których musimy zaliczyć weryfikujące naszą wiedzę testy.

Interfejs kursów jest bardzo przejrzysty, a szkolenia są poukładane w tematyczne segmenty

Warto podkreślić, że przygotowane kursy nie są szkoleniem z obsługi narzędzi GetResponse. To merytoryczne, przekrojowe zbiory informacji i porady dotyczące marketingu internetowego w ujęciu całościowym. Żadnych reklam i wciskania kolejnych produktów tylko rzetelna, konkretna, usystematyzowana wiedza.

Marketing internetowy poukładany w kursy

Tak jak wspomniałem, marketing automation to tylko jednen z obszarów marketingu internetowego, z którymi można się zapoznać w Programie Certyfikacyjnym GetResponse.

Certyfikat możemy uzyskać z następujących gałęzi marketingu internetowego:

  • email marketing;
  • marketing automation;
  • landing page i optymalizacja konwersji;
  • content marketing.

Każdy z tych obszarów to kilkadziesiąt (lub więcej) minut webinarów poukładanych w moduły tematyczne. Prowadzący to amerykańscy eksperci z dziedziny marketingu i eksperci GetResponse. Wśród nich są m.in. Michael Brenner, Jamie Turner, Krista Liebmann i Andrew Davis.

Kursy są po angielsku z możliwością włączenia polskich napisów. Po obejrzeniu wszystkich materiałów (choć nie jest to konieczne) uruchamiamy test wiedzy składający się z 30 pytań dotyczących danej tematyki. Na podstawie jego wyniku przyznawany jest później certyfikat.

W tym miejscu trzeba zaznaczyć, że poprawne odpowiedzi w testach naprawdę wymagają solidnej wiedzy. Nie wystarczy od razu przejść do testu i liczyć na szczęście. Zresztą informacje zawarte w prezentacjach są na tyle ciekawe i dobrze posegmentowane, że nawet najwięksi wyjadacze znajdą tu coś dla siebie.

Kursy GetResponse - czy warto?

Program Certyfikacyjny GetResponse oferuje naprawdę potężną dawkę informacji o marketingu internetowym. Materiały zawarte w kursach to m.in. wiedza ekonomiczna oraz liczne marketingowe case study. Z webinarów dowiedzieć można się także sporo o najbardziej wydajnych narzędziach wspomagających marketing w Internecie, strategii i planowaniu działań oraz analityce. Nie brakuje też po prostu porad jak najefektywniej wykorzystać dane sytuacje w konkretnych scenariuszach marketingowych.

Dostęp do każdego z kursów certyfikacyjnych GetResponse - email marketing, marketing automation, landing page i content marketing - kosztuje 600 zł*. W tej cenie dostajemy nie tylko solidny fundament wiedzowy, ale także zasobną bibliotekę branżowych case'ów, statystyk, strategii czy polecanych narzędzi. Kolejną korzyścią dla każdego marketingowca będzie także certyfikat ukończenia kursu, który na pewno przyda się podczas poszukiwania pracy lub zleceń.

W branży marketingu internetowego cały czas trudno o oficjalne potwierdzenie swoich umiejętności. Certyfikaty takie jak ten są więc bardzo przydatne jeśli chcemy wykazać swoją wiedzę na temat marketing automation, content marketingu czy email marketingu. To też świetna okazja, aby nauczyć się nowych rzeczy lub po prostu odświeżyć i usystematyzować swoją dotychczasową wiedzę.


*UWAGA! Dla czytelników DailyWeb mamy 15 kodów rabatowych uprawniających do 50% zniżki na kursy w Programie Certyfikacyjnym GetResponse. Kto pierwszy, ten lepszy! Wystarczy podać kod: DAILYWEB50OFF

Materiał stworzony przy współpracy z marką Get Response.