Mark Zuckerberg serwuje kolejne nowości na Instagramie | DailyWeb.pl

Mark Zuckerberg serwuje kolejne nowości na Instagramie

Opublikowano 3 tygodnie temu -


Z wpisów na temat nowości na Instagramie można by zrobić już co czwartkową serię - tak często bowiem Mark Zuckerberg i jego ekipa serwują nam nowe funkcje w najpopularniejszym portalu społecznościowym bazującym na treściach graficznych. Dziś mam dla Was przegląd instagramowych nowości dostarczonych nam w tym tygodniu.

Jakiś czas temu twórcy Instagrama zapowiedzieli, że wkrótce w ich aplikacji pojawią się funkcje, które bardziej zbliżą nas do "ludzi i rzeczy". W ubiegłym tygodniu palącą nowością stało się IGTV, które - według niektórych ekspertów rynku internetowego - może zagrozić YouTube'owi. Dodam w tym miejscu, że DailyWeb, za sprawą Łukasza, też co jakiś czas publikuje tam materiały - warto więc, jeśli będziecie mieli chwilę, zajrzeć do nowej sekcji. Co ciekawego Mark Zuckerberg i jego zespół przygotował dla nas w tym tygodniu?

Wideoczaty w rozmowach prywatnych

Osobiście coraz częściej korzystam z rozmów na Instagramie jako z alternatywy do Messengera. Mam wśród znajomych bowiem osoby, które z różnych powodów nie korzystają z Facebooka, za to dość dzielnie odnajdują się w aplikacji sygnowanej znakiem aparatu. I powiem szczerze, że prywatne rozmowy wideo to coś, czego mi brakowało. Teraz się to zmieni - jak piszą twórcy aplikacji "wideoczat ma zapewnić korzystającym z Instagrama nowe wrażenia". Co więcej, podczas rozmowy możemy zminimalizować widok rozmowy wideo i podejmować wszystkie inne instagramowe czynności.

Kanały tematyczne w sekcji Explore

Po otworzeniu sekcji wyszukiwania, na górze aplikacji pojawił się nowy pasek, a na nim między innymi takie kafelki jak: dla Ciebie, styl, uroda, muzyka, dekoracje, fitness. Gdy będziemy chcieli odnaleźć ciekawe dla nas posty, konta lub hashtagi, wystarczy wybrać jedną z proponowanych kategorii. Z kolei treści, które nas nie interesują możemy wyciszyć - podobnie jak to jest ze Stories.

Efekty zaprojektowane przez internetowych twórców

Efekty to coś, co pokochali przede wszystkim młodsi użytkownicy Instagrama. Teraz platforma weszła we współpracę z twórcami internetowymi i celebrytami, dzięki czemu nasze zdjęcia uświetnią filtry przygotowane przez Arianę Grande, Buzzfeed, Lizę Kosh, Baby Ariel czy NBA.

Jak widać, serwis rozwija się w bardzo szybkim tempie. Jestem ciekaw, czym jeszcze Instagram zaskoczy nas w najbliższym czasie. Jedno jest pewne: zaprezentowane nowości sprawią, że jeszcze więcej czasu spędzimy w samej aplikacji należącej do facebookowej rodziny.