Mamy rok 2016, a Ty wciąż robisz TO źle. | DailyWeb.pl

Mamy rok 2016, a Ty wciąż robisz TO źle.

Opublikowano 1 rok temu - 1


Wydawałoby się, że w tym temacie zostało już powiedziane wszystko. Jednak, jeśli się zastanowisz, to Twoja strona mimo najszczerszych chęci nie przyciąga klientów. Dlaczego? Przecież masz dokładny opis produktów i usług, przecież zrobiłeś zdjęcia, nawet cena jest widoczna. Co jest zatem nie tak?

Dział O mnie / O nas

Sprawdź, czy podane informacje są istotne, czy jest ich wystarczająco, by potencjalny klient był przekonany kogo ma po drugiej stronie witryny. Jeśli to jest firma, czy wspomniałeś o adresie, mapie, wskazówkach dojazdu?

3

Przykład z życia: dwa dni temu wybrałam się w poszukiwaniu dzikich produktów niedostępnych dla szarego Kowalskiego w bylejakim markecie. Wklepałam w Internet i fakt, wyskoczył mi sklep typu BIOEKOZIÓŁKO (tak, witamina C lewoskrętna, etc ;) ). Opis jak go znaleźć był dość mizerny, biorąc pod uwagę umieszczenie tego sklepu w największym w mieście osiedlowym blaszaku. Mimo podanego adresu, dopiero po pół godziny pytania tubylców i łażenia w te i we wte, udało się go namierzyć. Pytanie, czy tak musi być? No nie. Wystarczy napisać 3 zdania, zrzucić fotkę, narysować nawet ręcom prosty schemat, a życie będzie piękniejsze. Klient zadowolony i bez problemu wróci raz jeszcze.

Design

Nie jest dla nas nowością, jednak warto wspomnieć, że strona, która przeładowana jest migającymi gifami, mylną nawigacją, nieczytelną czcionką, czy jaskrawymi kolorami (zwłaszcza, w zestawieniu z innymi jaskrawymi kolorami) nie będzie przyciągała klientów. Jeśli jednak zauważysz, że wskaźnik odwiedzin wskoczy Ci nagle niebotycznie, może to być sprawka portali typu: grafik plakal jak projektował i raczej dalej nie ma powodu do dumy :)
1

Długi czas ładowania się WWW

Co prawda ten problem staje się coraz rzadszy, jednak istnieje ciągle, zwłaszcza w wersji mobilnej oraz gdy mówimy o pakietach danych. Żyjemy w świecie przepełnionym informacjami, z każdej strony jesteśmy nimi bombardowani, pochłaniamy ich coraz większe ilości. Nasze oczy płynnie przełączają się miedzy zakładkami, poranną gazetą, książką w tramwaju i setkami reklam. Chcemy więcej, dostajemy więcej, zdążyliśmy się już przyzwyczaić, że nasza kultura nie lubi czekać. Gdy wchodzisz na stronę, która za wolno się ładuje, po prostu z niej zrezygnujesz, na rzecz innego portalu. Może mieć mniej bajernych zdjęć, jednak dotrzesz do informacji szybciej. Bądź swoim użytkownikiem i obserwuj co jakiś czas własną witrynę. Zmniejszaj zdjęcia, pozbądź się zbędnych animacji, użyj bardziej świadomie CSSów i JScriptów.

Prywatność

Niestety, prowadząc np. sklep, bądź jakąkolwiek witrynę z możliwością logowania musisz pamiętać o dobrych zabezpieczeniach. Badania wskazują, że 1/4 użytkowników sieci nie zamówiła niczego przez ostatni rok online z obawy przed kradzieżą danych. Zadbaj o to by użytkownik czuł się bezpiecznie na Twojej stronie. Dział "Polityka Prywatności" bardzo mile widziany.

Zbyt wiele reklam

Trochę tyczy się designu, jednak tu chodzi o coś jeszcze. Nawet najlepiej dopasowana reklama z google, podpowiadająca użytkownikowi dokładnie ten sam produkt, który oglądał przed sekundą u kogoś innego, nie wzbudza zaufania. Migające, kolorowe, gadające (o zgrozo, nikt ich nie prosił, by się same uruchamiały) paskudy po obu stronach contentu skracają czas przebywania człeka na stronie.

2

Wyskakujące popupy

Niestety, coś co bardzo denerwuje to niepotrzebne bombardowanie pop-upami, zaraz po wejściu na www. Uwierz mi, baner na pół strony, najlepiej blokujący możliwość dalszego czytania, by podać maila na newsletter nie wpływa na ilość wiernych czytelników. Jeśli ktoś na dzieńdobry poda swojego maila, to albo to zrobi by już więcej pop-upu nie zobaczyć, bądź odrazu po przeczytaniu pójdzie na skrzynkę i go zunsubskrybuje. Zawsze mile widziane małe okno na dole artykułu. Nie bój się, jeśli Twoja treść trafi do odbiorcy sam zawsze znajdzie drogę, by się na newsletter zapisać.

Fanpejdż

Pochwal się że jest. Nie masz? Zrób. To naprawdę niewiele, a z czasem inwestycja czasowa się zwróci. Marketing szeptany - w tym przypadku podany dalej i olajkowany - ma bardzo dużą moc.

Jeśli jeszcze Ci mało, skorzystaj z tej ściągawki od whoishostingthis.com