Nowinka, która powinna przypaść do gustu wielu marketerom. Facebook wprowadza LTV, czyli całkowita wartość klienta (lead’a). A co dokładnie kryję się pod tym pojęciem:
LTV (lifetime value), czyli jeden z parametrów związanych z klientami, który mówi, jak dużo i jak często wydają oni w Twojej firmie w ciągu całej Waszej relacji. Pozyskanie osób o wysokiej wartości LTV może być droższe, ale zapewnia większe korzyści w długim terminie.
Podczas tworzenia niestandardowej grupy odbiorców oraz po imporcie bazy klientów do FB wraz z ich zakupami (dowolny sklep internetowy), Facebook sprawdzi kim są osoby, które wydają u Ciebie największe kwoty i na podstawie tych danych stworzy grupę docelową opartą o Looklike. Nieźle co?
Facebook przekaże nam konkretną grupę ludzie. My za to wrzucamy do FB plik z danymi klienów w jak najbardziej rozbudowanej formie (bo możliwości dopasowania mamy spore – patrz obrazek wyżej), a on odwdzięczy się nam grupą potencjalnych odbiorców.
Do tej pory looklike był dla mnie swego rodzaju testem – nie zawsze udanym. LTV jest czymś świeżym i wydaję mi się, że zrobi sporo szału, o ile faktycznie w praktyce zadziała tak dobrze, jak w teorii. Jednego jestem pewien, koniecznie trzeba sprawdzić nową funkcję.